شناسهٔ خبر: 70771 - سرویس استان‌ها

رییس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان قم:

ستاد بازآفرینی محرک توسعه است / تسهیلات ۹ درصدی نوسازی بافت فرسوده

صبوری قم حسن صبوری گفت: ستاد بازآفرینی شهری، محرک توسعه است و نتیجه و برآیند آن اقداماتی است که بنیاد مسکن در بافت های فرسوده قم به شکل موثر و کارآمد در حال انجام می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری در سومین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان، ضمن تقدیر از اقدامات شایسته بنیاد مسکن در بافت های فرسوده و ناکارآمد، اظهار داشت: برای نوسازی، ساماندهی و بهسازی بافت های ناکارآمد نیاز به هم افزایی و مشارکت همه دستگاه های زیربنایی و خدمات رسان است.

وی افزود: شهرداری، دستگاه‌های زیربنایی مانند آبفا، برق، گاز و ... به همراه سایر دستگاه‌های عضو ستاد باید به صورت مجدانه در نوسازی بافت‌های ناکارآمد تلاش نمایند.

تسهیلات ۹ درصدی برای نوسازی بافت فرسوده

صبوری از نقش موثر تسهیلات بانکی به عنوان محرک نوسازی بافت گفت و ادامه داد: تفاهمنامه‌ای مابین شرکت بازافرینی شهری کشور و بانک مسکن به امضا رسیده است که بر اساس آن، برای دریافت تسهیلات نوسازی بافت با نرخ سود ۹ درصد تفاهم و توافق شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ابراز داشت: از حدود ۴۰۰ سهمیه اختصاصی برای دریافت تسهیلات بانکی ۹ درصد تنها ۸۰ مورد جذب شده است.

وی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی صحیح، آگاهی بخشی، اطلاع‌رسانی و استفاده از همه ظرفیت‌های تبلیغی باید در خصوص این تسهیلات به مردم آگاهی داد و از آن‌ها برای استفاده از آن دعوت کرد.

 لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل استان

صبوری در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: در سامانه خرید بلیط اینترنتی از مبدأ قم تنها سفر به سه استان تعریف شده است.

وی افزود: برنامه ریزی دقیقی در خصوص سفر از مبدأ قم به عنوان یکی از مراکز مهم مذهبی و زیارتی کشور و شاهراه ۱۷ استان به سایر استان‌ها انجام گیرد تا مردم بتوانند در سامانه‌های برخط و اینترنتی از مبدا قم به سایر استان‌ها نیز بلیط تهیه نمایند.

رییس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان قم در خصوص ساماندهی میدان ۷۲ تن و خدمات مناسب به مسافران گفت: حضور و انتظار مسافران برای خودروهای سواری و اتوبوس در این مکان جلوه خوبی ندارد و اغلب شاهد تصادفات و صدمات مالی و جانی در این منطقه هستیم که در این خصوص باید هر چه سریع‌تر برای جانمایی درست و مناسب پایانه‌های مسافربری در سطح شهر چاره‌ای اندیشید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای استقبال همشهریان و هم استانی‌ها از ناوگان حمل و نقل عمومی استان، نوسازی ناوگان و استفاده از شرکت‌های به نام و متخصص حوزه حمل و نقل در دستور کار قرار گیرد.