شناسهٔ خبر: 70798 - سرویس مسکن و شهرسازی

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد؛

نوسازی ۱۸ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده توسط بنیاد مسکن/ ۵۸۰۰ واحد خسارت دیده در مسجدسلیمان تعمیر می‌شوند

علیرضا تابش علیرضا تابش ضمن اعلام این مطلب که نوسازی ۱۸ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده در پنج نقطه کشور توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می شود، گفت: پنج هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز باید تعمیر شوند که با سرعت انجام می‌شود زیرا مشکلی در پرداخت وام‌های بدون عوض و کم بهره وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن مسوولیت نوسازی ۱۸ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده پنج نقطه کشور در سال جاری را بر عهده گرفته است اظهار کرد: از این رو تجربه خوبی در زمینه بازسازی واحدها داریم.

وی در خصوص بافت فرسوده شهرستان مسجدسلیمان گفت: بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در این شهر باید ساخته شود بخشی از آنها که در بافت فرسوده هستند باید جابجا شوند که ساز و کار این پروژه برای سازمان برنامه و بودجه کشور روشن شد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، تابش اظهار کرد: پنج هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز باید تعمیر شوند که با سرعت انجام می‌شود زیرا مشکلی در پرداخت وام‌های بدون عوض و کم بهره وجود ندارد.

زمین‌لرزه‌ای باقدرت ۵.۷ ریشتر تیرماه ۹۸ مسجدسلیمان را لرزاند که موجب خسارت گسترده به بسیاری از واحدهای مسکونی و غیرمسکونی این شهرستان شد. این زمین‌لرزه ۱۵۲ مصدوم و ۲ کشته برجای گذاشت.