شناسهٔ خبر: 70823 - سرویس استان‌ها

۵۰ کیلومتر از جاده‌های مازندران از ابتدای سال تاکنون شانه‌سازی شد

شانه سازی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از ایمن سازی و شانه سازی ۵۲کیلومتر ازجاده های استان با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال به منظور حفظ حريم راه ها و افزايش ضریب ايمني تردد وسايل نقليه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران، عباسعلی نجفی اظهار داشت: راه‌ها یکی از مهمترین بخش‌های زیربنایی در توسعه محسوب شده که این مقوله در این استان با توجه به جایگاه ویژه اش در اقتصاد کشور و حجم بالای تردد ، اهمیت دوچندانی دارد.

وی ادامه داد: به همین منظور این اداره کل با به‌کار گیری ۲۰ دستگاه از انواع ماشین‌آلات راهداری  و امکانات خود با هدف بالابردن ضریب ایمنی در تردد وسایل نقلیه، برای ایمن سازی، شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی خاکی محورهای شریانی سوادکوه، هراز، کندوان و ساری –کیاسر (فولاد محله)، رویان - نوشهر و راه‌های حوزه استحفاظی شهرستان جویبار  به طول ۵۲ کیلومتر  و با اعتباری معادل ۱۵ میلیارد ریال اقدام کرد.

نجفی گفت: شانه‌سازي‌ها، پاكسازي و حفظ حريم جاده‌ها، تامين فضاي پارك اضطراري خودروها در كاهش سوانح جاده اي موثر است.

مدیر کل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اجتماعی کاهش تعداد تصادف‌های جاده‌ای و تلفات جانی و مالی ناشی از آن است که در این مسیر فرهنگ سازی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از نقش بسیار مهمی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه عواملي مانند خستگی و خواب‌آلودگی، حواس‌پرتی و عجله در تصادفات نقش اساسي داشته، تصریح کرد: رانندگان در مسافت‌های طولانی پس از ۲ ساعت رانندگی، حتماً استراحت ۱۵ دقیقه‌ای را جدی بگیرند تا سفر ایمن‌تری را برای خود، خانواده و سایر هموطنان فراهم کنند.