شناسهٔ خبر: 70889 - سرویس استان‌ها

فرهنگ‌سازی راهکار پیشگیری از تلفات جاده‌ای است

نشست صداوسیما مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی در دیدار با مدیران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در زمینه پیشگیری از سوانح رانندگی نقش صدا و سیما بر فرهنگ سازی و اعتلای ارتقاء فرهنگ ایمنی نقشی کلیدی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، علیرضا آئینه دار مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی در دیدار با جعفرشهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار داشت: مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با توجه به فراهم بودن زیر ساخت های لازم، امکان ارتباط روزانه با مرکز مدیریت راههای و اطلاع رسانی آخرین وضعیت ترافیکی محورهای استان در تمامی ایام بالاخص در بازه‌های زمانی پرسفر و همچنین ارتقاء فرهنگ ایمنی را دارد.

مدیر کل صدا و سیمای استان در این دیدار بیان کرد: با توجه به بررسی های صورت گرفته و اقبال عمومی مردم خراسان جنوبی، صدا و سیمای استان می‌تواند از این فرصت به نحو شایسته استفاده کند و مجموعه صدا و سیمای استان در بخش های مختلف تمایل و آمادگی لازم جهت ساخت برنامه های مشارکتی و پخش آن را دارد.

نقش آفرینی صدا و سیما در اعتلای ارتقاء فرهنگ ایمنی

جعفرشهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز در این دیدار با بیان اینکه علت برخی از حوادث جاده‌ای استان عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان است بیان کرد: صدا و سیما به عنوان یکی از قویترین سامانه های اطلاع رسانی می تواند با فرهنگ سازی و اختیار گذاشتن اطلاعات لازم به مردم از رخ داد خیلی از این اتفاقات جلوگیری کند.

شهامت تصریح کرد: آمادگی داریم با رسانه استانی در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاه سازی مردم در خصوص کاهش  تلفات جاده ای مشارکت کنیم و تصاویر دوربین های جاده ای خود را در اختیار صدا و سیما قرار دهیم.

علیرضا آئینه دار، مدیرکل صدا وسیما هم با بیان اینکه کار فرهنگی از تاثیر گذاری بالایی برخوردار است افزود: می توان با تولید برنامه های رادیویی و تلویزیونی در بخش های مختلف کار تاثیر گذاری انجام داد.

آئینه دار گفت: کلیه دستگاه های فرهنگی موظف هستند در فرهنگ سازی و جلوگیری از رخ دادن تصادفات برنامه سازی کنند.

در ادامه مقرر شد: کمیته‌ای متشکل از معاونین دو مجموعه نسبت به مصوبات جلسه کارهای تخصصی لازم را انجام و پس از تائید دو مجموعه عملیاتی شود.

در پایان این نشست از همکاری صدا و سیمای استانی برای پوشش خدمات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اهدای لوح سپاس به عمل آمد.