شناسهٔ خبر: 70890 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی:

گرانفروشی بلیت هواپیما را گزارش دهید/ آزادراه تهران-شمال تا پیش از زمستان قابل استفاده خواهد بود

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گرانفروشی بلیط هواپیما فراوانی ندارد، از مردم خواست گرانفروشی بلیت را گزارش کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمد اسلامی در حاشیه نشست هیئت دولت با بیان اینکه گران فروشی بلیت خطوط هوایی، ​ فراوانی ندارد گفت: یک پرواز، از قبل از فصل، فروش صندلی هایش آغاز می‌شود و اتفاقاتی در لحظه آخر رخ می‌دهد و قیمت بلیت به صورت گزاف بالا می‌رود.

وی افزود: کسی که این قیمت گزاف را عرضه می‌کند حتما تخلف کرده است و در یک پرواز، از ۳ تا ۴ درصد صندلی‌ها به قیمت گران فروخته می‌شود که این‌ها تخلف محسوب می‌شود.

اسلامی با تاکید به برخورد سازمان هواپیمایی کشوری با متخلفان یا خطوط پروازی و یا آژانس‌ها گفت: به طور مرتب با متخلفان برخورد می‌شود و از سازمان هواپیمایی کشوری خواسته شده است که برخورد با خطوط پروازی را، در سایت خود اطلاع رسانی کند.

وی اضافه کرد: حتی با گزارش مردمی در خصوص غیر استاندار بودن فاصله صندلی ها، بعد از رسیدگی، با آن خط پروازی برخورد شده است و در سایت هواپیمایی کشوری خبر مجازات آن آژانس اعلام می‌شود.

اسلامی از مردم خواست از سایت یا شرکت معتبر بلیت تهیه کنند و اطمینان داشته باشند که اجحافی از جانب آن شرکت به آنان وارد نمی‌شود.

وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: دامنه قیمت براساس مقررات، یک حداقل وحداکثری دارد و جدول آن در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی و در سازمان هواپیمایی کشوری منتشر شده است. 

اسلامی گفت: مردم حتما به این قیمت‌ها توجه کنند و در صورتی که قیمت بلیط پروازی آنان از جدول قیمت‌ها تجاوز کرده باشد، ​حتما تخلف صورت گرفته و نباید از آن سایت خریداری کنند.

وی افزود: مردم بلیط‌های خود را در زمان بندی مناسب تهیه کنند و آن را به لحظه آخر موکول نکنند تا با چنین جریاناتی مواجه شوند که هم برای ما و هم برای خود مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

اسلامی گفت: همان تعدادی که خرید هیجانی حداکثر قیمت‌ها را می‌بینیم، خرید هیجانی حداقل قیمت پرواز هم وجود دارد که پایین‌تر است یعنی مسیری که ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد، قیمت هیجانی آن با ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود که مردم باید این را نیز توجه داشته باشند.

وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: مردم از خرید لحظه آخری بلیط هواپیما، اجتناب کنند.

محمد اسلامی در حاشیه نشست هیئت دولت افزود: پیشرفت کار آزاد راه تهران - شمال متناسب با برنامه و در حال انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان شهریور، کل عملیات احداث به اتمام برسد و کار پاک سازی، آماده سازی، تحویل و حضور پلیس برای تمهیدات ترافیکی آن انجام شود.

اسلامی با بیان اینکه شرکت بهره بردار باید در آزاد راه تهران- شمال مستقر شود گفت:، زیرا این اتوبان در نوع خود یک اتوبان بی نظیر است و باید یک سیستم مدیریتی برای آن مستقر شود و شرکت بهره بردار، اتوبان را تحویل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تشریفات فنی، عملیاتی و اداری بعد از اتمام عملیات احداث که پایان شهریور است آغاز خواهد شد افزود: امیدوارم این هماهنگی زمان زیادی نبرد و به محض اینکه شرکت بهره بردار مستقر شد مردم بتوانند از این آزاد راه استفاده کنند.

اسلامی گفت: شرکت بهره بردار بایستی مجهز شود و نیروی انسانی و نظام مدیریتی خود را تشکیل دهد.

وی در خصوص قطعه دوم تهران - شمال افزود: پیشرفت این قطعه ۳۰ درصد بوده است و شرکت‌هایی که در قطعه یک مشغول بودند به تدریج به قطعه دوم منتقل می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هدف ما آن است که بتوانیم منابع برای عملیات منطقه دو را تامین کنیم گفت: شریک ما بنیاد مستضعفان است که باید با این بنیاد در خصوص تامین منابع تفاهم کنیم.

اسلامی در خصوص منطقه سه آزاد راه تهران - شمال نیز افزود: این منطقه سختی‌ها و پیچیدگی‌های منطقه یک و دو را ندارد.

وی­ با بیان اینکه در حال شناسایی سرمایه گذاران هستیم ادامه داد: مذاکراتی در این خصوص صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم با یک سرمایه گذار تا پایان سال به تفاهم برسیم تا عملیات اجرایی دو منطقه باقی مانده نیز تعیین تکلیف کشود.

وزیر راه وشهرسازی در بخش دیگری با اشاره به فرا رسیدن روز خبرنگار گفت: خبرنگاران وظیفه و کار خطیر و ارزشمندی را به ویژه در شرایط کنونی کشور که ما در اوج حملات و عملیات روانی و تبلیغاتی دشمن هستیم بر عهده دارند.

اسلامی با اشاره به تلاش گسترده دشمن برای ناامید کردن مردم افزود: این خبرنگاران هستند که می‌توانند با بیان حقایق و معرفی ظرفیت‌ها و امکانات کشور، ​ امید را به طور روز افزون برای جامعه به ارمغان بیاورند.