شناسهٔ خبر: 70902 - سرویس استان‌ها

کلنگ زنی دو پروژه پل سازی در جنوب کرمان با حضور نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس

ساردویه مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان از کلنگ زنی دو پروژه پل سازی با حضور نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران این دو شهر خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، محمد ساردویی گفت: نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد درمجلس شورای اسلامی و فرمانداران این دوشهرستان بازدیدی از پروژه های درحال ساخت راه و شهرسازی داشتند و با حضور آنها دو پروژه پل سازی کلنگ زنی شد.

وی افزود: در محور جیرفت - بافت (پل دوم کلدان )به دلیل ترافیک زیاد وگردشگری منطقه اهمیت احداث پل را دوچندان کرده است, طول این پل ۱۷۰متر و به اعتباری به مبلغ ۱۱۰میلیارد ریال برای تکمیل آن نیاز است.

پل ورودی شهر مردهک - عنبر آباد با طول ۴۴متر به دلیل تردد زیاد و اتصال عنبراباد به شرق استان کرمان دارای اهمیت زیادی می باشد که برای ساخت این پل اعتباری به مبلغ ۳۱میلیارد ریال موردنیاز است.

تکمیل بزرگراه جیرفت - سه راهی بم با۱۱۵۰ میلیارد ریال

ساردویی در ادامه بیان داشت: بزرگراه جیرفت - سه راهی بم نیز که مورد بازدید مسئولان قرر گفت به طول ۸۳ کیلومتر که ۴۸ کیلومتر آن درحوزه اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان قرار دارد و برای تکمیل کامل این محور به مبلغ ۱۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و ملی نیاز است.

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان همچنین از ساخت بزرگراه جیرفت – بافت - سیرجان خبرداد و افزود:۱۵ کیلومتر ازاین محورتکمیل و ۱۱کیلومتر دیگر آن درحال ساخت می باشد که بزودی زیرسازی آن به اتمام می رسد و برای اتمام این پروژه اعتباری به مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

 همچنین ۲۰کیلومتر از این محور در مرحله مطالعه برای برگزاری مناقصه است که برای تکمیل این محور ۲۷۵۰میلیارد ریال مورد نیاز می باشد وتا کنون ۱۱۵میلیارد ریال در این پروژه هزینه شده است .

وی اظهار داشت: بزرگراه جیرفت – کنارصندل و میانچیل به طول ۳۳کیلو متر که ۷ کیلو متر آن به بهره برداری رسیده و زیر سازی  ۶ کیلو متر از آن در حال ساخت است,  قراداد آسفالت این محورنیز درحال مطالعه می باشد و مبلغ ۲/۵ میلیاردریال برای زیر سازی آن نیاز است.

با توجه به این که این محور از میان نخلستان و مزارع عبور می کند از این بابت مشکلات و معارضین متعدد دارد و برای تکمیل آن به ۵۰۰میلیارد ریال نیاز است.

 وی درادامه گفت: ازکارخانه آسفالت تازه تاسیس بزرگراه جیرفت – بافت بازدید شد که این کارخانه توسط بخش خصوصی به ارزش ۸۰ میلیاردریال راه اندازی شده است. 

ساردویی اظهار داشت:عملیات ساخت پزشک قانونی شهرستان جیرفت که به دلیل عدم تخصیص بودجه  متوقف شده بود، مجددا با اعتباری به مبلغ ۱۸ میلیارد ریال عملیات ساخت سرد خانه و سالن تشریح آن آغاز شده است.

وی همچنین افزود: ازساختمان های دردست احداث ثبت احوال و اداره راه وشهرسازی شهرستان عنبر آباد بازدید بعمل آمدو مبلغ هزینه شده در این پروژه حدود ۱۵ میلیارد ریال می باشد و در این بازدید اعلام شداین دو پروژه در هفته دولت افتتاح خواهند شد.