شناسهٔ خبر: 70908 - سرویس استان‌ها

پیام تبریک مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به مناسبت روز خبرنگار

نگهبان مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به مناسبت روز خبرنگار گفت: رعایت اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای و پایبندی به اصل صداقت در انتشار اخبار، عاملی تعیین کننده و تمیز دهنده خبر موثق از خبر ناموثق به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران, در متن پیام مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران آمده است:

در جهان پر شتاب امروز که اخبار تحولات و رویداد‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن نشر می‌یابد، سرعت و دقت نظر عنصری تعیین کننده در عرصه خبر محسوب می‌شود. از سوی دیگر گسترش شبکه‌های اجتماعی و افزایش چشمگیر شمار کاربران این ابزار، سبب ارتقاء سطح آگاهی و نیز اعتماد مردم به خبرسازان شده است. از این رو رعایت اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای و پایبندی به اصل صداقت در انتشار اخبار، عاملی تعیین کننده و تمیز دهنده خبر موثق از خبر ناموثق به شمار می‌رود.

ارایه اطلاعات صحیح و صیانت از افکار عمومی، تلاش بی وقفه خبرنگاران حقیقت طلبی است که نشر حقیقت و گسترش آگاهی های عمومی را رسالت ذاتی خود می دانند.

خبرنگار را می توان نبض تپنده جامعه‌ای دانست که نقشی فراتر از اطلاع رسانی را بر عهده دارد و رسالتش تبیین رویدادها و کمک به بسط گردش آزاد اطلاعات براساس اصول اخلاقی – اسلامی و مردم سالاری  دینی است.

به واقع خبرنگار از سلامت و سعادت جامعه دفاع می کند و با هوش، درایت و سخت کوشی اش، با کژی‌های جامعه مقابله می کند و همواره مدافع راستین منافع ملی کشور است.

از این روی ضمن تبریک هفدهم مردادماه به خبرنگاران عزیز کشورمان، یاد و خاطره شهدای معزز خبرنگار را گرامی می داریم و ارزش حرفه مقدس خبرنگاری را با سوگند خداوند به قلم و آنچه می نویسند، یادآور می شویم.

در پناه الطاف حق باشید

رضا نگهبان

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران