شناسهٔ خبر: 70912 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون رئیس‌جمهور در بازدید از بندر آستارا عنوان کرد:

حمایت از سرمایه‌گذاران گردشگری بندر آستارا / ضرورت ایجاد خط دریایی مسافری در نوار ساحلی استان‌های شمالی

بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ویژگی‌های منحصربه‌فرد بندر آستارا گفت: از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حوزه گردشگری در بندر آستارا حمایت می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی‌اصغر مونسان  در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا اظهار داشت: شهرستان مرزی بندر آستارا از موقعیت بسیار ممتازی در حوزه تجاری و گردشگری در منطقه برخوردار است.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بنا به وظیفه ذاتی خود در راستای توسعه این مناطق حمایت می‌کند.

مونسان با بیان اینکه بندر آستارا به لحاظ قرار گرفتن در مرز جمهوری آذربایجان می‌تواند مقصد گردشگران خارجی بی‌شماری باشد، تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برنامه‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه جذب گردشگران خارجی دارد که امیدواریم سهم بندر آستارا در این زمینه پررنگ‌تر باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در حوزه گردشگری دریایی، خاطرنشان کرد: بندر آستارا با توجه به زیرساخت‌های موجود که توسط بخش خصوصی فعال ایجادشده است گزینه بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است و قطعاً از آنان حمایت می‌شود. 

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ایجاد کشتی مسافری در بنادر شمالی کشور خاطرنشان کرد: در این زمینه با استانداران گیلان و مازندران صحبت‌هایی انجام‌گرفته است.

مونسان، ایجاد خط مارینا و گردشگری دریایی در بنادر شمال کشور را باعث رونق و توسعه این مناطق دانست و گفت: ایجاد خط دریایی مسافری در نوار ساحلی استان‌های شمالی می‌تواند باعث رونق گردشگری دریایی در منطقه شمال کشور باشد.

معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه هم‌اکنون برنامه این سازمان، برنامه‌ریزی در راستای حمایت از ایجاد خط مارینا در نوار ساحلی شمال کشور است،اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از فعالان حوزه گردشگری دریایی جهت سرمایه‌گذاری در ایجاد خط مسافری دریایی در شمال کشور حمایت می‌کند.