شناسهٔ خبر: 70919 - سرویس هوایی

رییس سازمان هواپیمایی کشوری:

صندوق نوآوری و شکوفايی درک درستی از صنعت هوايی کشور دارد

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: برگزاری رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما نشان می دهد صندوق نوآوری و شکوفایی درک درستی از این فضا و شرایط امروز کشور دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپيمايی كشوری، علی عابدزاده در اختتامیه رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما که در محل ساختمان صندوق برگزار شد، با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی متفکرانه موضوعات و مسائل مربوط به صنعت هواپیمایی کشور را دنبال می‌کند، گفت: با نگاهی به گذشته و مقایسه آن با حال در می‌یابیم که در حدود سی و چند سال قبل هیچ مرکز آموزشی که به صورت آکادمیک افرادی را برای حضور در صنعت آماده کند در کشور وجود نداشت.

وی ادامه داد: امروزه به یک بلوغ و شرایط خاصی رسیدیم که هیچ وقت در گذشته وجود نداشته است. اتفاقات سال‌های اخیر که برای کشورمان به وقوع پیوست و جامعه جهانی ناباورانه به کشورمان «نه» گفتند شاید لطفی از جانب خدا بود که باعث رشد درون‌زای کشور با سرعت بسیار بالا شد.

عابدزاده ادامه داد: در ماجرای برجام خیلی خوشحال بودیم که با ارتباطی که می‌توانیم در نتیجه آن با کشورهای خارجی داشته باشیم، صنعت هواپیمایی، سازمان‌ها و ساختارهای خود را بازسازی کنیم، اما به یکباره همه چیز با پاسخ منفی غرب به ما فرو ریخت و صنعت در شوک عظیمی فرو رفت.

وی در ادامه عنوان کرد: اما در ادامه، ساختار مقابله با تحریم را آماده و ارائه کردیم و به یکباره این بیداری در این حوزه ایجاد شد و به دنبال آن با اتفاقاتی که در کشور افتاد توانستیم تعداد هواپیماهای آماده را مانند گذشته داشته باشیم و با اینکه شرایط سخت‌تر شده اما، این تعداد به هیچ وجه کاهش نداشته است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: نقطه قوت، همین کارهایی است که آغاز شده و رویکردی است که در کل جامعه هواپیمایی کشور ایجاد شده است. هیچ‌گاه مراکز تعمیراتی چه از سوی مسوولان و چه از سوی سازمان هواپیمایی تا این حد تقویت نمی‌شدند و هیچ‌گاه جنب و جوشی که امروز در صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما دیده می‌شود، تا این حد نبوده است.

عابدزاده با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری به دنبال متخصصان این حوزه می‌رود گفت: وقتی کسی توانمندی علمی در این حوزه داشته باشد ما در سازمان از او دعوت به همکاری می‌کنیم. کاری که ما امروز انجام می‌دهیم آگاهانه و بر اساس یک بینش علمی ارزشمند است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: صنعت امروز قابل ارائه است چرا که، امروز نمی‌توان صنعت هواپیمایی را به جز این اداره کرد. امروز کاری را انجام نمی‌دهیم که پشتوانه علمی نداشته باشد و موجب سرشکستگی ما در دنیا شود. این متکی به دانش و حرکتی است که بخش خصوصی و دولتی در کشور آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشور در حوزه نظامی گفت: امروزه، صنایع دفاعی و بخش خصوصی فرایندهای لازم را طی می‌کنند و کارهای موثری هم در این حوزه انجام می‌دهند. سازمان هواپیمایی کشوری نیز در خدمت این مجراهاست و تلاش می‌کنیم توان پاسخگویی به این نیازها را داشته باشیم. این رویکرد در سازمان هواپیمایی ایجاد شده که تنها بحث امنیت و ایمنی مسوولیت ما نیست بلکه بحث توسعه هم در کنار رعایت مسائل ایمنی و امنیت مطرح است.

عابدزاده افزود: با وجود تمام مشکلات، صنعت روی پای خودش ایستاده و می‌تواند به امور حساس و اساسی کشور ورود پیدا کند.

وی تصریح کرد: صنعت هواپیمایی کشور امروز پشتوانه دارد و قطعا اتفاقات مبارکی در آینده خواهد افتاد. این توانمندی علمی که امروزه در جامعه هوایی کشور وجود دارد به طور قطع پاسخگوی نیازها خواهد بود و قطعا نه تنها باعث خنثی‌ کردن تحریم‌ها خواهد شد بلکه می‌تواند کشور را از این شرایطی که در آن حضور داریم نجات داده و افتخار آفرین باشد.