شناسهٔ خبر: 70987 - سرویس استان‌ها

برپایی ایستگاه مطالعه در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران

کتابخانه سرپرست روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از برپایی ایستگاه مطالعه در فضای این اداره کل با هدف ارتقای فرهنگ کتابخوانی، دسترسی سریع و آسان به منابع اطلاعاتی مفید برای کارکنان و همچنین در راستای تکریم ارباب رجوع خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، رضا افضلی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت : درراستای ارتقای فرهنگ مطالعه دربین کارکنان و مراجعان ،این اداره کل اقدام به برپایی ایستگاه مطالعه آزاد با بیش از ۴۰۰ جلد کتاب با موضوعات عمومی و تخصصی در یکی از فضاهای پرتردد این اداره کل نمود.

وی در این خصوص گفت: هدف از برپایی ایستگاه مطالعه، ارتقای فرهنگ کتاب خوانی، دسترسی سریع و آسان به منابع اطلاعاتی مفید برای کارکنان و همچنین  در راستای تکریم ارباب رجوع و استفاده بهینه از وقت و تشویق و توسعه فرهنگ کتابخوانی ، برای انان می باشد.

افضلی گفت: این ایستگاه همه روزه در ساعات اداری فعال است و علاقمندان به مطالعه می توانند از کتابهای موجود به صورت رایگان استفاده کنند.

سرپرست روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار داشت: شاید افراد زیادی تمایل به خواندن کتاب داشته باشند اما به علت مشغله نتوانند به سراغ کتابخانه ها بروند ، بنابراین ما سعی نمودیم این فرصت را با در اختیار قرار دادن ایستگاه های مطالعاتی در بین اجتماع و مردم فراهم نماییم و تا از این طریق هم آنها را به کتاب خوانی ترغیب کرده باشیم و هم با پر نمودن اوقات انتظار آنها این فرهنگ را مجددا به زندگی مردم وارد نماییم .

افضلی اظهار داشت : فرهنگ سازی در زمینه های مختلف اجتماعی امری است ضروری و امیدوارم این گونه حرکت ها ی فرهنگی با استقبال مردم روبرو شود و فرهنگ کتابخوانی بین مردم رواج یابد

وی گفت : این ایستگاه مطالعه جهت ارتقای سرانه مطالعه مفید در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری و افزایش آگاهی های عمومی و حقوقی مراجعین ایجاد شده است .

سرپرست روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران با بیان اینکه ایستگاه مطالعه به معنای آوردن کتاب و کتابخانه به فضای تردد مردم است خاطرنشان کرد: هرفرد می‌تواند با مراجعه به ایستگاه، یکی از کتاب های  مورد علاقه خود را انتخاب و در فضای مجتمع مطالعه کرده و پس از پایان مطالعه ، کتاب مورد نظر را در قفسه مربوط به خود قرار دهد.

لازم به ذکر است: ایستگاه مطالعه مذکور با همراهی و تعامل ارزنده ادارات کل کتابخانه‌ها و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  به اجرا در آمده است.