شناسهٔ خبر: 71013 - سرویس مسکن و شهرسازی

بازسازی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با تسهیلات بانکی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

سیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تازه‌ترین آمار از عملکرد انجام شده در حوزه بازسازی و پرداخت تسهیلات به مناطق آسیب‌دیده ناشی از سیل نوروز ۹۸ را اعلام کرد و از بازسازی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با تسهیلات بانکی توسط آن بنیاد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس اعلام بنیاد مسکن تاکنون حدود ۱۰۰ هزار پرونده برای دریافت انواع تسهیلات مورد نیاز به منظور احداث مجدد واحدهای ۱۰۰ درصد تخریب شده ناشی از سیل، تعمیر واحدهای خسارت دیده و همچنین پرداخت تسهیلات معیشتی به خانوارهای سیل‌زده، تشکیل شده است و این موارد به بانک معرفی شده‌اند.

از این تعداد حدود ۲۷ هزار پرونده برای احداث مجدد همین تعداد واحد مسکونی مربوط به واحدهای مسکونی ۱۰۰ درصد تخریب شده و نیازمند به احداث مجدد، بیش از ۴۷ هزار پرونده برای دریافت تسهیلات مربوط به تعمیرات واحدهای خسارت دیده و حدود ۲۵ هزار و ۵۰۰ پرونده برای دریافت تسهیلات معیشتی تشکیل شده است که نظام بانکی در حال پرداخت تسهیلات به این دسته از متقاضیان است.

همچنین در مجموع برای دریافت هر کدام از این تسهیلات شامل تسهیلات احداث مجدد بنا، تعمیرات واحدهای آسیب دیده و تسهیلات معیشتی، مجموعا حدود ۷۶ هزار پرونده به مرحله انعقاد قرارداد با بانک رسیده است؛ آمارهای ارایه شده از سوی بنیاد مسکن نشان می‌دهد از این تعداد بیش از ۲۰ هزار پرونده مربوط به تسهیلات واحدهای مسکونی نیازمند احداث مجدد، بیش از ۳۸ هزار و ۵۰۰ پرونده مربوط به دریافت تسهیلات تعمیرات واحدهای خسارت دیده و حدود ۱۷ هزار پرونده مربوط به قراردادهای پرداخت تسهیلات معیشتی به خانوارهای آسیب‌دیده ناشی از سیل نوروز ۹۸ است.

بنیاد مسکن همچنین در این گزارش، آمار مربوط به جزییات پیشرفت فیزیکی احداث مجدد واحدهای مسکونی تخریب شده ناشی از سیل اخیر را نیز منتشر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، بر این اساس، بیش از ۱۳۰۰ واحد مسکونی ۱۰۰ درصد تخریب شده هم اکنون به مرحله اتمام مرحله سفت کاری رسیده‌اند؛ ۱۰۳ واحد مسکونی شهری و ۱۲۱۰ واحد روستایی در مرحله اتمام سقف قرار گرفته‌اند.