شناسهٔ خبر: 71027 - سرویس استان‌ها

ستاد راهبری ایمنی تردد جاده ای برای کاهش حوادث رانندگی در مازندران تشکیل می‌شود

جلسه ایمنی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در اولین نشست ستاد راهبری ایمنی تردد جاده‌ای این اداره کل عنوان کرد: به‌زودی با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط، بازدید و کنترل تمامی ناوگان‌های سوخت‌رسان در قالب تیم مشترک راهداری و پلیس راه و همچنین برای ارتقای ایمنی ناوگان فوق نصب چراغ‌های گردون و هشداردهنده بر روی خودروهای مذکور در این استان اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران  ، عباسعلی نجفی در این نشست که با هدف لزوم ارائه راهکارهای مناسب و کاربردی جهت کاهش حوادث رانندگی و استفاده از تمامی ظرفیت ها ، امکانات این اداره کل در این خصوص برگزار شد ، اظهار داشت : با تمام توان در جهت افزايش ارتقاء ايمني جاده هاي مازندران تلاش نموده ، چرا كه سر لوحه كاري ما حفظ ، نگهداري و ايمن سازي جاده هاست.

وي تبعات ناشي از تصادفات و تلفات جاده اي را در جامعه بسيار فاجع انگيز برشمرد و تصريح كرد : بايد با بررسي همه جوانب و دسترسي به اطلاعات درست از شرايط موجود در جهت افزايش ايمني محورها گام برداريم.

نجفی در ادامه به دستور العمل ابلاغی از سوی ستاد مرکزی اشاره و عنوان نمود : ان شاالله به زودی با هماهنگی دستگاه های مرتبط ایمن سازی تمامی ناوگان های سوخت رسان در قالب نصب چراغ های گردون و هشداردهنده بر روی خودروها در این استان اجرایی می گردد.

وی در ادامه به ارتقاء ایمنی در حین اجرای پروژه های در دست اجرا در سطح جاده ها اشاره و خاطر نشان ساخت : ایمنی جاده هایی که در آن عملیات تعریض ، بهسازی و ... در دست اجراست ، می بایست در اولویت متولیان امر بوده و دستگاه های اجرایی باید نسبت به این مهم توجه و تاکید ویژه داشته باشند.

نجفی در ادامه فرهنگ سازی و آموزش برای کاربران جاده ای را با هدف کاهش حوادث رانندگی بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت : دستگاه های مرتبط با این مسلئه از جمله صدا و سیما و دیگر رسانه ها باید به مقوله فرهنگ سازی و آموزش همگانی نگاه ویژه ای داشته باشند چرا که بخش عمده ای از حوادث رانندگی مربوط به عامل انسانی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ضمن تاکید بر انجام بررسی کارشناسی و تجزیه و تحلیل حوادث رانندگی در استان خاطر نشان ساخت : نگاه تحلیلی و کارشناسی در خصوص حوادث رانندگی می تواند به متولیان افزایش ایمنی در جاده ها کمک شایانی کند.