شناسهٔ خبر: 71043 - سرویس وزارتی

صعود تیم منتخب وزارت راه و شهرسازی به قله دماوند از جبهه شمالی

دماوند تیم کوهنوردی منتخب وزارت راه و شهرسازی موفق شد در یک برنامه سه روزه قله دماوند را از جبهه شمالی صعود کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، برنامه کوهنوردی صعود به قله دماوند(۵۶۷۱ متر)خانواده بزرگ وزارت راه و شهرسازی با حضور منتخبین ادارات کل «راه و شهر سازی» و «راهداری و حمل ونقل جاده ای» استان‌ها متشکل از استان‌های فارس و لارستان،  جنوب کرمان(جیرفت)، سمنان(شاهرود)، لرستان و هرمزگان با میزبانی و حضور همکاران اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان تهران با مدیریت اداره کل خدمات، پشتیبانی و رفاه وزارت متبوع،  بمناسبت پاسداشت سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی برگزار شد.

صعود تیم منتخب وزارت راه و شهرسازی با سرپرستی جمشید محمدی (جانباز ۳۰ درصد بسیجی ستاد وزارتخانه)، روز شانزدهم مردادماه  در ساعت ۶:۳۰ آغاز شد و تا ساعت ۱۶ روز جمعه ۱۸ مرداد به اتمام رسید. این برنامه در مدت سه روز واز مسیر شمالی وبا دوشب استقرار در ارتفاع ۴۰۰۰ به اجرا درآمد.

در روز اول این برنامه در ساعت ۱۷:۳۰  در موقعیت جانپناه ۴۰۰۰ جبهه شمالی چادرها برقرار وصعود به سمت قله روز دوم در ساعت ۵ بامداد با کوله حمله آغاز شد. تیم در یک تلاش جمعی توانست در ساعت ۱۴ بر فراز قله دماوند سرود فتح سرداده و یاد حماسه آفرینی آزادگان معزز را گرامی بدارد. شبمانی روز دوم نیز در موقعیت جانپناه ۴۰۰۰ انجام شد.

درروز سوم تیم پس از جمع آوری چاد‌رها بسمت پارکینگ خودروهای جبهه شمالی حرکت کرده و در ساعت ۱۶  به اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان تهران وارد شد.

در آخر پس از ابراز تشکر و قدردانی کلیه کوهنوردان خانواده بزرگ وزارت راه و شهرسازی از حسین الماسی، مدیرکل خدمات، پشتیبانی و رفاه وزارت متبوع و حیدر نوروزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهرانو  کلیه همکارانی که در اجرای این صعود موفق متحمل زحمات فراوانی شدند، این برنامه پایان یافت.