شناسهٔ خبر: 71047 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه:

جابه‌جایی ۲.۸ میلیون تن کالا از بنادر غرب هرمزگان/ ۵۵ هزار دستگاه خودرو از بندرلنگه ترانزیت شد/ ترابری ۱۲هزار مسافر دریایی در مسیرهای بین‌المللی/ رشد ۳ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و دامی

بندر لنگه مدیر بنادر و دریانوردی لنگه گفت: حجمی نزدیک به ۲,۸ میلیون تن انواع کالا در بندر لنگه جابجا شده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قاسم عسکری نسب اظهار داشت: در دوره زمانی چهار ماهه نخست سال جاری، در مجموع ۲ میلیون و۷۸۷ هزار و ۲۱۳ تن انواع کالا در بنادر غرب استان هرمزگان با مرکزیت بندر لنگه تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از مجموع کالای جابجا شده در این بنادر، ۶۱۲ هزار و ۷۴۵ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۲ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۴۶۸ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

عسکری نسب با اشاره به صادرات ۲۵۶ هزار و ۳۶۹ تن کالای غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان گفت: از این میزان، حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام در بندرلنگه به رقم ۷۸ هزار و ۱۵۷ تن رسید که رشد ۳ درصدی داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه حجم واردات غیرنفتی را ۲۰ هزار و ۴۳۸ تن اعلام کرد و افزود: این رقم در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳۵درصدی داشته است.

افزایش ۲۹ درصدی ترانزیت غیرنفتی

وی خاطرنشان کرد: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی به ۱۱۴ هزار و ۲۶ تن رسید که در همسنجی با مدت مشابه سال پیش از آن، رشد۲۹  درصدی را نشان می دهد و عمده این محموله های ترانزیتی، خودرو بوده است.

ترانزیت ۵۵ هزار دستگاه خودرو از بندر لنگه

این مقام مسئول بندرلنگه را با توجه به موقعیت استراتژیک جغرافیایی و داشتن کمترین فاصله دریایی با بنادر کانونی منطقه از جمله بنادر امارات متحده عربی، در زمره فعال ترین بنادر ترانزیتی ایران دانست و تصریح کرد: در چهار ماهه سال جاری، این بندر با تخلیه ۵۵ هزار و ۶۴۷ دستگاه خودرو ترانزیتی از شناورهای دریایی همچنان دارای رکورد عملیاتی به لحاظ تعداد و بالا بودن سرعت تخلیه محموله های ترانزیتی در سطح بنادر کشور است.

افزایش ۲۴ درصدی کران بری فرآورده های نفتی

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه در بخش دیگری از اظهاراتش حجم صادرات فرآورده های نفتی را یک میلیون و ۹۷ هزار و ۶۵۵ تن اعلام کرد و گفت: طی این مدت، یک میلیون و۷۶ هزار و ۸۰۶ تن از این گونه محموله های تجاری، به صورت رویه کابوتاژ(کران بری) جابجا شد که رشد ۲۴ درصدی داشته است.

رشد ۲۱ درصدی تردد شناور به بنادر

عسکری نسب تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را ۲۰ هزار و ۷۷۲ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ظرفیت بارگیری ۹ هزار و ۸۷۴ فروند شناور، بالای هزار تن و ۴۲۰ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن بوده که این میزان نمایانگر رشد ۲۱ درصدی است.

سفر دریایی ۱۲هزار نفر در مسیرهای بین المللی با کشتی

وی خاطرنشان کرد: بندرلنگه در بخش حمل و نقل مسافران دریایی در مسیرهای بین المللی(به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی) با ثبت ترابری ۱۲ هزار و ۵۵۱ مسافر و رشد ۱۱ درصدی، توانست رتبه دوم در بین بنادر کشور را به خود اختصاص دهد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیر بنادر و دریانوردی لنگه از روند مثبت ترابری مسافران دریایی در آب های سرزمینی و جزایر خلیج فارس نیز سخن به میان آورد و گفت: از آغاز سال جاری تاکنون، بیش از ۲۰۹ هزار و ۵۷۸ هزار نفر مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج فارس جابجا شدند که بندرلنگه با ترابری بیش از ۲۶ هزار نفر مسافر، توانست رشد ۶۳ درصدی را به ثبت برساند.