شناسهٔ خبر: 71067 - سرویس مسکن و شهرسازی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

دولت در یک سال اخیر قدم‌های خوبی را برای تولید مسکن برداشته است/ تولید انبوه مسکن کارگری می‌تواند قیمت مسکن را کاهش دهد

شادمهر کاظم زاده نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه دولت در یک سال اخیر قدم‌های خوبی را برای تولید مسکن برداشته است، به طوری که طرح تأمین مسکن کارمندان طراحی شده و در آینده‌ای نزدیک عملیاتی می‌شود. قطعا تولید انبوه مسکن کارگری به دلیل گستردگی جمعیتی می‌تواند قیمت مسکن را به صورت چشمگیر کاهش دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شادمهر کاظم‌زاده عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به راهکارهای موجود برای کاهش قیمت مسکن در کشور، گفت: یکی از وظایف دولت، تأمین مسکن برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه از جمله مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، قشر کارگران و کارمندان است، اما متأسفانه تاکنون این مسئله به صورت مطلوب محقق نشده است.

کاظم‌زاده ادامه داد: خوشبختانه دولت در یک سال اخیر قدم‌های خوبی را برای تولید مسکن برداشته است، به طوری که طرح تأمین مسکن کارمندان طراحی شده و در آینده‌ای نزدیک عملیاتی می‌شود.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع، تفاهم‌نامه‌ای را برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارمندان و بازنشستگان نیروهای مسلح منعقد کرده‌اند که این مسئله نیز می‌تواند در کاهش مشکلات بازار مسکن و کاهش تقاضا برای خرید مسکن اثرگذار باشد.

کاظم‌زاده با اعلام اینکه تولید مسکن برای کارگران در سطح استان‌ها بسیار ضروری است، گفت: در شرایط کنونی بخش اعظمی از سرپرستان خانوارها، به شغل کارگری مشغول هستند، بنابراین دولت با برنامه‌ریزی برای تولید مسکن کارگری می‌تواند از تلاطمات بازار مسکن بکاهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: قطعا تولید انبوه مسکن کارگری به‌دلیل گستردگی جمعیتی می‌تواند قیمت مسکن را به‌صورت چشمگیر کاهش دهد.

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا با آغاز تولید مسکن کارگری، بازار به این اقدام دولت واکنش مثبت نشان خواهد داد و قیمت بیش از گذشته در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت.