شناسهٔ خبر: 71088 - سرویس استان‌ها

تا پایان امسال محور شال- ماجولان به بهره برداری می‌رسد

غلطک مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از پروژه‌های جنوب استان از زیر بار ترافیک رفتن محور توریستی شال- ماجولان تا پایان سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از پروژه‌های شهرستان‌های کوثر و خلخال گفت: می‌دانیم لازمه توسعه اقتصادی در هر شهری برخورداری آن از زیر ساخت‌ها است که مهم‌ترین آن را می توان راه مناسب برای تردد مسافرین و حمل و نقل کالا و خدمات دانست که موجب جذب گردشگر و سرمایه گذار در منطقه می شود الحمدلله تمام پروژه‌ها و طرح‌های راه‌سازی جنوب این استان در شهرستان‌های خلخال و کوثر فعال بوده و از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردارند.

محبوب حیدری در بازدید از احداث واریانت محدوده رانشی محور کوثر به خلخال افزود:  ترمیم و مرمت ۱۳۰۰متر از جاده قدیم خلخال - گیوی در محل رانش کوه، از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخودار بوده و بهره‌برداری از این پروژه بر اساس برنامه زمان‌بندی امکان‌پذیر خواهد بود.

 وی افزود: احداث چهار ابنیه بزرگ در مسیر عملیات اجرایی این پروژه در کنار حجم بزرگی از عملیات خاک‌ ریزی و خاک‌برداری کار اجرایی بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط پیمانکار مجری، پروژه به خوبی پیش رفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه اظهار کرد برای بهره‌برداری از راه در حال احداث مسیر گردشگری شال ، ماجولان به ماسوله به استان گیلان تا پایان فصل کاری امسال تلاش می‌شود.

حیدری گفت:  از هفت کیلومتر مسیر راه‌سازی شده این جاده در حوزه استحفاظی استان اردبیل و منطقه شاهرود خلخال چهار کیلومتر آماده آسفالت‌ریزی است در صورت حل مشکل کارخانه‌های تعطیل تولید آسفالت خلخال چهار کیلومتر یاد شده و سه کیلومتر باقیمانده راه در حوزه خلخال تا پایان شهریور آسفالت شده و زیر ترافیک قرار خواهد گرفت.

 وی در بازدید از پروژه راه اصلی خلخال ،کلور ،درام به منجیل نیز اظهار داشت: با اینکه محدودیت‌های اعتباری این پروژه از پیشرفت قابل قبولی در حوزه استان اردبیل برخوردار بوده ، با جذب حداکثری اعتبارات سالانه تلاش می کنیم پروژه را به مرحله آماده‌سازی برای تردد ب‌رسانیم

وی بیان کرد: با توجه به ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز این طرح برای تکمیل و بهره‌برداری کامل تخصیص سالانه ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی روند عملیات اجرایی این راه اصلی منطقه جنوب استان را طولانی کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه پروژه احداث کمربندی خلخال به طول پنج کیلومتر در شرایط فعلی پروژه ۲۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری اعتبار نیاز دارد، افزود: با توجه به شرایط موجود تلاش می‌کنیم ۲ کیلومتر از این پروژه را بهره‌برداری و با هدایت خودروهای ورودی از جاده جدید اردبیل به خلخال ترافیک خیابان‌های حاشیه منطقه جنوب غربی شهر را به سمت این کمربندی هدایت کنیم.

مهندس حیدری در خصوص عملیات بهسازی راه اصلی مزرعه به هشتچین نیز گفت: علیرغم اینکه این راه جزو راه‌های شریانی استان نبوده و فاقد ردیف اعتباری ملی است، با توجه به درخواست‌های مکرر مردم منطقه و پیگیری نماینده مردم خلخال در صورت تامین اعتبار از منابع اعتباری خاص ۵ کیلومتر از این پروژه ۱۴ کیلومتری را اجرا خواهیم کرد.