شناسهٔ خبر: 71097 - سرویس استان‌ها

عملیات روکش آسفالت گرم محور دیهوک - طبس به طول ۶ کیلومتر پایان یافت

روکش آسفالت رئیس اداره راهداری حمل و نقل جاده‌ای دیهوک از اجرای بهسازی و روکش آسفالت گرم ۶ کیلومتر از محور دیهوک – طبس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی, درراستای افزایش ارتقاء ایمنی محورهای مواصلاتی بخش دیهوک ، جلوگیری از صدمات احتمالی به خودرو های عبوری  و به منظور رفاه حال مسافران، عملیات روکش آسفالت محور دیهوک - طبس به طول ۶ کیلومتر، انجام شد.

مهدی کیانپور با اشاره به اینکه این عملیات در راستای اقدامات مستمر راهداری در سطح راههای حوزه استحفاظی این اداره انجام شد، گفت: با توجه به قرار داشتن در فصل گرم سال که از نقطه نظر، فنی مساعد انجام روکش آسفالت است با استمرار لکه گیری با آسفالت گرم، ضریب ایمنی راه از طریق بهسازی رویه، به مقدار قابل توجهی بهبود یافته و طول عمر راه نیز از این طریق افزایش می یابد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه اکثر محورهای حوزه استحفاظی این اداره محل عبور بارهای ترانزیتی و همچنین مسیر تردد مسافران و زائرین استانهای جنوبی کشور به مشهد مقدس است و از بار ترافیکی نسبتا بالایی برخوردار بوده نیاز به توجه بیشتر در زمینه اختصاص اعتبارات ایمنی راه به این حوزه را دارد که علیرغم محدودیتهای اعتباری و مالی و با تلاش راهداران تاکنون در این مسیر گامهای ارزنده ای که قبلا ذکر شد برداشته ایم.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون اجرای عملیات لکه گیری آسفالت به میزان۲۶۰۰متر مربع در محورهای حوزه استحفاظی دیهوک از جمله اقدامات این اداره در حوزه نگهداری از راههای بخش در این مدت بوده است.

وی، در پایان در مورد طول راههای حوزه استحفاظی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک در مجموع دارای ۱۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۲۲۰ کیلومتر راه اصلی، ۲۲ کیلومتر راه فرعی و ۱۴۵ کیلومتر راه روستایی آسفالته است که همچون گذشته نیروهای راهداری دیهوک با استقرار در جاده های مواصلاتی تلاش می‌کنند با روحیه جهادی و انقلابی به هموطنان و استفاده کنندگان از راهها خدمت مناسب ارائه نمایند.