شناسهٔ خبر: 71104 - سرویس استان‌ها

جابه‌جایی ۱۸۰۰ هزار تن کالا در خراسان جنوبی

کامیون معاون حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از جابه‌جایی بیش از ۱۷۷۴ هزار تن کالا در چهار ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان خراسان جنوبی، مهدی گرجی گفت: در مدت چهار ماهه بیش از ۱۷۷۴ هزار تن کالا با حدود ۱۱۳ هزار سفر کامیون و وانت بار در سطح استان به مقاصد درون و برون استان جابجا شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان ادامه داد: بررسی انجام شده نشان می دهد تناژ جابجا شده در ۴ ماهه سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ به میزان یک درصد رشد داشته و سفرهای کامیونی نیز نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ به میزان دو درصد افزایش یافته است.

 وی افزود: در این مدت بیش از ۱۷۷۴ هزار تن کالا با حدود ۱۱۳ هزار سفر کامیون و وانت بار در سطح استان به مقاصد درون و برون استان جابجا شده است که عمده کالاهای جابجا شده از مبدأ استان به ترتیب انواع سیمان، انواع سنگ، زغال سنگ، خاک معدنی، انواع کاشی و سرامیک، مصالح ساختمانی و... بوده است.

گرجی بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۸۸۸۲  نفر راننده حمل و نقل کالای استان اعم از ناوگان باری در حمل و نقل کالای استان با استفاده از ۴۹۹۱ دستگاه انواع تریلی، کامیون، کامیونت و وانت بار در این حوزه فعال هستند.

وی در پایان با اشاره به بازدید صورت پذیرفته در هفته گذشته از پایانه بار، مرکز معاینه فنی، تشکلهای صنفی و کارخانه سیمان قاین ضمن ابراز رضایت از وضعیت حمل و نقل شهرستان اظهار امیدواری کرد که با تعامل تشکلهای صنفی و دست اندرکاران بخش حمل و نقل و صنعت استان روند رو به رشدی را در پیش گیرد.