شناسهٔ خبر: 71131 - سرویس هوایی

افتتاح چند پروژه عمرانی و فرودگاهی در فرودگاه‎های مشهد و گناباد در هفته دولت

محمدباقر قاسم‌زاده مديرکل فرودگاه‎های استان خراسان رضوی، با اشاره به اينکه پروژه‎های توسعه‎ای فرودگاه مشهد و گناباد به خوبی در حال اجرا هستند، گفت: به اميدخدا در هفته دولت چند پروژه افتتاح خواهيم کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، محمدباقر قاسم‎زاده گفت: عملیات محوطه‎سازی فرودگاه در وسعتی به مساحت 10.5 هکتار، از شهریور سال گذشته آغاز شده است که شامل احداث فضای سبز، پارکینگ روباز خودرو و احداث آبنما برای زیباسازی فرودگاه و مسیرهای دسترسی پیاده‎رو می‎شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه محوطه‎سازی با اعتباری در حدود 60 میلیارد ریال در حال اجراست، ادامه داد: این پروژه مهمی است؛ چراکه از 50 سال پیش که این فرودگاه به مکان کنونی منتقل شد تاکنون این محوطه بازسازی نشده بود.

قاسم‎زاده در مورد طرح تکمیل پارکینگ طبقاتی ادامه داد: این پارکینگ در 36 هزار مترمربع و با ظرفیت 1400 خودرو ساخته و تحویل موقت شده است که 90 میلیارد ریال از اعتبار اجرای آن را سرمایه‎گذار تامین کرده و برای تکمیل پروژه نیز 115 میلیارد ریال آن را شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران متقبل شده است که به امیدخدا در هفته دولت به طور دائم تحویل می‎شود.

وی با اشاره به اینکه ساختمان سپاه که در متراژ 2500 مترمربعی و با اعتبار 55 میلیارد ریالی ، 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: محوطه دی آیسینگ نیز در فضایی به وسعت حدود 13 هزار مترمربع در حال ساخت است که با اعتبار 70 میلیارد ریالی تا حدود یکسال دیگر به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل فرودگاه‎های استان خراسان رضوی همچنین در مورد عملیات توسعه ترمینال داخلی گفت: این عملیات با اعتبار 440 میلیارد ریالی، حدود 12 هزار مترمربع فضا را به ترمینال داخلی و سالن‎های ترانزیت می‎افزاید، همچنین در طبقه دوم این فضا ساختمان اداری جدید ساخته خواهد شد که به این ترتیب مجموعه فضای ترمینال داخلی فرودگاه مشهد به حدود 50 هزار مترمربع و در مجموع ترمینال‎های داخلی و خارجی آن نیز به بیش از 80 هزار مترمربع می‎رسد.

فرودگاه گناباد دهه فجر آماده خدمت رسانی می شود

همچنین در ادامه رئیس فرودگاه گناباد با بیان اینکه فرودگاه گناباد دارای باندی با طول 2700 متر، 10 هزار مترمربع اپرون و تاکسیوی ارتباطی است، در مورد عملیات ساخت ترمینال این فرودگاه گفت: ترمینال این فرودگاه در فضای 2400 مترمربعی در حال ساخت است و با توجه به پیشرفت 60 درصدی آن، به امید خدا در پایان آذرماه تحویل و در دهه فجر به بهره‎برداری خواهد رسید و به این ترتیب عملاً فرودگاه آماده خدمت‎رسانی خواهد شد.

مجید ایزدی با بیان اینکه اعتبار پروژه ساخت ترمینال و ساختمان جنبی آن 65 میلیارد ریال است، گفت: ساختمان جنبی یا  ساختمان حفاظت، در وسعت 350 مترمربع در حال ساخت است که اکنون پیشرفت 90 درصدی دارد و در هفته دولت به بهره‎برداری خواهد رسید.