شناسهٔ خبر: 71141 - سرویس جاده‌ای

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

تخصیص اعتبار برای ارتقای ایمنی راه‌های کهگیلویه و بویراحمد در دو هفته

حسن نیا عبدالهاشم حسن‌نیا ‌در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عملیاتی شدن درخواست های ویژه این استان برای ارتقای حوزه ایمنی و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد و گفت: ظرف دو هفته آینده اعتبار و تمهیدات لازم برای اجرایی شدن این درخواست ها در استان آغاز خواهد شد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای عبدالهاشم حسن‌نیا تصریح کرد:تلاش می شود تمامی درخواست ها و موارد مطرح شده از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حوزه های گوناگون از جمله راهداری و ایمنی جاده ها عملیاتی  شود و برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده  ۷۵میلیارد ریال برآورد شده است .

وی با اشاره به مهمترین طرح های قابل اجرا در این استان افزود: این  طرح ها در حوزه حمل و نقل و ساماندهی وضعیت راه ها شامل بهبود وضعیت ایمنی در راه های برون شهری از طریق نصب علائم و تجهیزات راهداری، ساماندهی و نوسازی ناوگان راهداری با عمر بالای ۳۰ سال ، تامین قیر مورد نیاز برای بهسازی و روکش آسفالت بویژه در راه های فرعی و روستایی، تهویه تونل های مسیر جاده یاسوج– بابامیدان و تخصیص اعتبار مورد نیاز برای راه ها ، ابنیه ها و پل های تخریب شده در سیل امسال  می باشد.

حسن نیا تاکید کرد: موارد مربوط به حوزه راهداری از جمله نوسازی و تامین اعتبار لازم برای ناوگان راهداری این استان ، رفع مشکلات و عدم تهویه مناسب در تونل های جاده یاسوج- بابامیدان و نیز تامین اعتبار لازم برای پل ها، ابنیه و خسارات ناشی از سیل از هفته آینده وارد مرحله عملیاتی و اجرایی می‌شوند.

براساس این گزارش، استاندار کهگیلویه و بویر احمد نیز در این دیدار با تشریح وضعیت  ایمنی راه‌ها و کمبود تجهیزات برای اجرای برنامه ها و ضرورت پاسخ به مطالبات مردم این استان تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شرایط خاص توپوگرافی ، کوهستانی بودن و همچنین پراکندگی گسترده مناطق ،وضعیتی منحصر به فرد در حوزه حمل و نقل و ساخت طرح های راهسازی و راهداری دارد.

وی تاکید کرد: بیش از ۷۵ درصد از حدود ۶۰۰۰ کیلومتر طول راه‌های این استان اعم از اصلی، فرعی و روستایی در زمستان های سخت با توجه به مناطق برفگیر کوهستانی، نیازمند حضور عوامل و تجهیزات راهداری است.

وی وضعیت ناوگان راهداری در استان را  نامناسب توصیف کرد و گفت: ادارات كل راه و شهرسازی و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این استان با وجود همه این مشکلات و تنگناها و وضعیت خاص حاکم در حوزه راه ها فاقد حتی یک دستگاه لودر با کیفیت راهداری است که انتظار  می رود با قید اولویت ،این مطالبات  استان  پیگیری و محقق شود.