شناسهٔ خبر: 71148 - سرویس استان‌ها

در هفتاد و نهمين جلسه شوراي مسكن استان اصفهان مطرح شد

لزوم عزم جزم دستگاه‌های مرتبط براي برپايی جشن پايان مسكن مهر در شهريورماه/ احداث ۴۰ هزار واحد مسكن ملی در برنامه دولت با اعلام فراخوان مشاركت در سطح استان اصفهان

امیرخانی در هفتاد و نهمين جلسه شوراي مسكن استان اصفهان كه مصوبات گذشته مورد پيگيري و بررسي قرار گرفت، معاون هماهنگي امور عمراني استانداري اصفهان خواستار عزم جزم دستگاههاي مربوطه به‌نظور به پايان رساندن پروژه هاي مسكن مهر در سطح استان تا شهريور ماه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني راه وشهرسازي استان اصفهان، هفتاد و نهمين جلسه شوراي مسكن استان به رياست حجت اله غلامي معاون هماهنگي امور عمراني استانداري و با حضور حميدرضا اميرخاني مديركل راه وشهرسازي و ديگر مديران و اعضاي شوراي مسكن در محل استانداري اصفهان برگزار شد.

در اين نشست كه مصوبات گذشته مورد پيگيري و بررسي قرار گرفت، معاون هماهنگي امور عمراني استانداري اصفهان خواستار عزم جزم دستگاه‌هاي مربوطه به منظور به پايان رساندن پروژه هاي مسكن مهر در سطح استان تا شهريور ماه شد .

غلامي به طرح جديد احداث مسكن ملي به صورت مشاركتي نيز اشاره داشت و گفت: وزارت راه وشهرسازي با يك اقدام ملي وارد بحث ساخت و ساز شده و لازم است تا در استان اين بحث مطابق بخشنامه ها و دستورالعمل هاي صادره پيگيري و با سرعت بالا كار به سرانجام رسد.

حميدرضا اميرخاني مديركل راه وشهرسازي استان با توضيح روند اجرايي مصوبات گذشته به  طرح جديد احداث مسكن ملي در استان اشاره داشت و گفت: فراخوان ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسكن ملي به صورت مشاركتي در سراسر كشور اعلام شده  كه از اين ميزان تعداد ۴۰ هزار واحد در سطح استان و در سه شهر جديد فولادشهر، بهارستان و مجلسي و با مشاركت سرمايه گذاران و پيمانكاران واجد صلاحيت احداث خواهد شد.

وي اظهار داشت: ۲۲ پروژه در سطح استان به مساحت ۲۲۶۱۳۷ و زيربناي ۵۰۵۷۹۲ مترمربع در قالب مسكن ملي در سطح استان احداث خواهد شد كه اراضي ۵۰۰۰ واحد مسكوني در اين قالب آماده واگذاري به سرمايه گذاران مي باشد.

 گفتني است در اين جلسه و به عنوان يك مصوبه مقرر شد تا با توجه به دستور اكيد نهاد رياست جمهوري به منظور تحويل اراضي دولتي دستگاهها به راه وشهرسازي تمامي دستگاههاي دولتي كليه اراضي در اختيار را جهت برنامه ريزي به راه وشهرسازي استان منتقل نمايند و ۲۰ درصد از اراضي به عنوان بسته تشويقي در اختيار تعاوني هاي مسكن كاركنان قرار گيرد