شناسهٔ خبر: 71166 - سرویس استان‌ها

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خبر داد :

۷ کیلومتر از راه‌های سوادکوه روشن شد

روشنایی مديركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ی مازندران از عمليات احداث روشنايي در محور ارتباطی سوادکوه محدوده زیرآب تا پل سفید به طول ۷ كيلومتر با اعتباري بالغ بر ۱۲ميليارد ریال خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، عباسعلی نجفی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت : اقبال و استقبال عموم كاربران جاده اي براي تردد از سطح محور ارتباطی سوادکوه بالاست، از اين رو اميدواريم شاهد ارتقای ایمنی کاهش تصادفات و سوانح رانندگی در سطح محور مذکور باشیم.

وی ادامه داد: مهم‌ترين كاركرد سيستم‌هاي روشنايي ايجاد ديد آسان و دقيق، امكان تشخيص وسايل نقليه در فاصله مناسب، تشخيص به موقع موانع، علائم و تابلوهاي راهنمايي و رانندگي در محورهاست.

نجفی  خاطر نشان ساخت: حداقل مقدار مورد نياز روشنايي سطح راه  بستگي به نوع آن ، سرعت و حجم ترافيك شبانه راه ، وضعيت مكانهاي اطراف راه و كاربري آن و همچنين ميزان عبور و مرور عابرين پياده دارد .

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران تصریح کرد: براساس وظيفه ذاتي اين اداره کل در زمينه ايمن سازي و نگهداري راهها ، عمليات اجرايي مذكور در قالب ايجاد روشنايي به طول ۷ كيلومتر با صرف اعتباري بالغ بر ۱۲ ميليارد ريال اجرا شد.

گفتني است: در حال حاضر بيش از ۳۸۰ كيلومتر از راههاي ارتباطي مازندران داراي روشنايي هستند.