شناسهٔ خبر: 71195 - سرویس مسکن و شهرسازی

استاندار خوزستان خبر داد؛

تخصیص ۱۵ هکتار زمین برای احداث واحدهای مسکونی به استان خوزستان/طرح جامع مسجدسلیمان به زودی در شورای عالی شهرسازی و معماری بررسی می‌شود

غلامرضا شریعتی غلامرضا شریعتی از اختصاص ۱۵ هکتار زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی برای آغاز بازسازی های زلزله در مسجدسلیمان خبر داد و گفت: طرح جامع مسجدسلیمان باید در اسرع وقت و پس از تحویل مدارک از سوی استان به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری با اولویت به شورا برود و پس از بررسی، تصویب شده و ابلاغ شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه جلسه شورای مسکن استان که امروز ۲۳ مردادماه با حضور مازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان و فرزانه صادق مالواجرد معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در استان خوزستان با هدف بررسی مسائل مسکن برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت: سفر معاونان وزیر راه و شهرسازی با هدف بررسی مسائل مسکن در استان خوزستان برگزار شد.

استاندار خوزستان با اعلام این مطلب که بررسی‌های انجام شده در استان خوزستان در خصوص زلزله، بازسازی واحدهای مسکونی زلزله زده، همچنین بازسازی بافت‌های فرسوده، تهیه طرح جامع و تفصیلی، یکپارچه بوده است، افزود: مسائل و موضوعات استان خوزستان به صورت جدی مورد مداقه قرار گرفت و تصمیمات خوبی نیز گرفته شد. بنا شد تا با توجه به مصوبه دولت و تخصیصی که به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داده شده، ساخت منازل آسیب دیده از زلزله به زودی آغاز شود.

شریعتی تاکید کرد: با تلاش هایی که توسط معاونت مسکن و ساختمان و همچنین معاون معماری و شهرسازی وزارتخانه در خصوص استان خوزستان انجام شد، فعلا ۱۵ هکتار زمین برای ساخت واحدهای مسکونی به استان تخصیص یافته است. این تخصیص زمین می تواند سرعت احداث واحدهای مسکونی را در استان که براساس نیازها شناسایی شده است را سرعت داده و مشکلات این بخش را تا حدودی رفع و حل کند.

وی با اعلام اینکه تخصیص زمین کاری زمانبر بود اما با تلاش های وزارتخانه راه و شهرسازی به ثمر نشست، اعلام کرد: تعمیر واحدهای مسکونی زلزله زده و سیل زده استان به طور کامل، انجام و پیگیری می‌شود.

شریعتی همچنین توضیح داد: در جلسه شورای مسکن که امروز در استان خوزستان برگزار شد، مسائل اهواز و رامهرز نیز طرح و در اینباره تصمیمات لازم اخذ شد.

استاندار خوزستان گفت: در جلسه شورای مسکن استان خوزستان، مقرر شد تا طرح جامع خوزستان در اسرع وقت و پس از تحویل مدارک از سوی استان به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری با اولویت به شورا برود و پس از بررسی، تصویب شده و ابلاغ شود.

وی تاکید کرد: با تصویب طرح جامع مسجدسلیمان با فراق بال، کار بازسازی و نوسازی مسجدسلیمان هم در ارتباط با زلزله اخیر و هم در ارتباط با بافت‌های فرسوده آغاز و دنبال خواهد شد.

شریعتی گفت: دستگاه های متولی برای رفع مشکلات مسجدسلیمان، همکاری لازم را انجام دهند.