شناسهٔ خبر: 71209 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار و رعد و برق موقتی در ۱۸ استان کشور/ وزش باد شدید در زابل تداوم می‌یابد

گزارش هواشناسی گودرزی با بیان اینکه برای بعدازظهر پنجشنبه رشد ابر و رگبار و رعدوبرق موقتی گاهی همراه با وزش باد شدید در ۱۸ استان کشور پیش‌بینی می‌شود از تداوم وزش باد شدید در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی امروز به ویژه در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات البرز مرکزی در استان های تهران و البرز، شرق مازندران، دامنه های زاگرس در شمال غرب و غرب کشور واقع در استان های آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، غرب و جنوب اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد، همدان، مرکزی، لرستان و بخش هایی از استان های ایلام، زنجان، فارس، هرمزگان و شمال و شرق خوزستان رشد ابر و رگبار و رعدوبرق موقتی گاهی همراه با وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی افزود:بعدازظهر جمعه در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، غرب فارس و بخش هایی از استان های لرستان، کرمانشاه، ایلام، غرب آذربایجان غربی و کردستان، ارتفاعات شمال خوزستان رشد ابر و رگبار پراکنده و گاهی رعدوبرق رخ می دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: روزهای شنبه تا دوشنبه در غالب مناطق کشور جو نسبتاً آرامی خواهیم داشت. شایان ذکراست از روز جمعه تا یکشنبه در شمال شرق و سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما رخ می دهد. روز شنبه بخش های غربی و مرکزی خلیج فارس مواج خواهد بود.طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و در بعضی ساعات همراه با گردوخاک پیش بینی می شود.