شناسهٔ خبر: 71214 - سرویس هواشناسی

با حضور رییس سازمان هواشناسی کشور:

تفاهمنامه همکاری بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره‌کل هواشناسی اردبیل منعقد شد

تاجبخش تفاهمنامه تفاهمنامه همکاری بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل هواشناسی استان اردبیل با حضور رئیس سازمان هواشناسی کشور منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آیین امضای تفاهمنامه همکاری میان کانون پرورش فکری کودکان و اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل با حضور سحر تاج‌‌بخش مسلمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور برگزار شد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور در بخشی از این مراسم با اشاره به پدیده گرمایش کره زمین و تغییر اقلیم، تصریح کرد: متأسفانه موضوع افزایش دمای کره زمین به یک معضل مهم و اساسی تبدیل‌شده و پیامد این اتفاق در کشورمان نیز حس می‌شود، بنابر‌این انتقال مفاهیم، فرهنگ‌سازی و آموزش‌های مربوطه باید از دوران کودکی آغاز شود.

زعفر احدزاده، مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل در این خصوص گفت: همکاری خوب دو سازمان و نیز انجام موفق نخستین مهرواره «به رنگ آسمان» پیرامون موضوعات مربوط به پدیده‌های جوی و زیست‌‌محیطی مرتبط با زندگی روزمره در تیرماه سال جاری برگزار شد و مورد استقبال مسئولان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان هواشناسی کشور قرار گرفت که زمینه هدفمند کردن برنامه‌ها و امضای این تفاهم‌‌نامه را فراهم آورد.


توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان استان اردبیل، اجرای برنامه‌‌های مشترک به منظور افزایش دانش کودکان و نوجوانان در زمینه‌ی هواشناسی کاربردی، اجرای نمایشگاه، جشنواره، فراخوان‌های فرهنگی، هنری و علمی، برگزاری تورهای گردشگری و بازدید علمی برای کارکنان و اعضا کانون، ایجاد امکان برای استفاده از امکانات اداره کل هواشناسی استان اعم از اساتید، کارشناسان و مراکز و سالن‌ها برای برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی هنری مشترک و ... ازجمله اهداف این تفاهمنامه عنوان‌شده است.

در مراسم امضا این تفاهم‌‌نامه که برای دو سال تنظیم‌ شده است مدیران‌کل هواشناسی استان‌‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و اردبیل نیز حضور داشتند.