شناسهٔ خبر: 71231 - سرویس مسکن و شهرسازی

عضو کمیسیون عمران مجلس:

کاهش تقاضا و افزایش صدور پروانه ساختمان عامل کاهش قیمت مسکن است / کاهش ۲۰ درصدی قیمت مسکن تا پایان سال ۹۸

سید هادی بهادری سید هادی بهادری با اعلام اینکه به نظر می‌رسد که قیمت مسکن تا پایان سال جاری حدود ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت، گفت: افزایش صدور پروانه ساختمان و کاهش تقاضا برای خرید مسکن، دو مسئله‌ای است که در کاهش قیمت مسکن اثر مثبت خواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  سید هادی بهادری، عضو کمیسیون عمران مجلس درباره تأثیر کاهش نرخ ارز و طلا در قیمت نهایی مسکن در ماه‌های آینده، گفت: در چند ماه اخیر شاهد سیر نزولی قیمت ارز، سکه و طلا هستیم که این مسئله بر کاهش قیمت مسکن نیز اثر داشته است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی تمام بازارهای اقتصادی از جمله بازار مسکن دچار رکود شده‌اند، در این وضعیت، حباب‌های مالی، کوچک و تخلیه خواهد شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس آمارها، معاملات مسکن در شرایط کنونی نسبت به سال گذشته حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است که این مسئله موجب افزایش عرضه و کاهش تقاضا می‌شود.

بهادری ادامه داد: قطعا در زمانی که عرضه افزایش یافته و تقاضا کاهش یابد، قیمت‌ها به سمت واقعی شدن می‌روند، بازار مسکن نیز از این رویه مستثنی نیست و امروز قیمت املاک در مسیر نزولی قرار گرفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام اینکه به نظر می‌رسد که قیمت مسکن تا پایان سال جاری حدود ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت، گفت: افزایش صدور پروانه ساختمان و کاهش تقاضا برای خرید مسکن، دو مسئله‌ای است که در کاهش قیمت مسکن اثر مثبت خواهد گذاشت.