شناسهٔ خبر: 71335 - سرویس بنادر و دریانوردی

وزیر راه و شهرسازی:

رشد تخلیه و بارگیری در بنادر ایران از مرز ۶۰ میلیون تن عبور کرده است

مراسم روز جهانی دریانوردی محمد اسلامی گفت: صادرات رشد ۶ درصدی داشته و حجم واردات هم رشد ۲۵ درصدی را تجربه می‌کند. صنایع دریایی ما در ایجاد ظرفیت و تولید شناورهای جدید و تعمیر اساسی شناورها و ناوگان نفتکش تولید و اشتغال مناسبی در سال ۹۸ داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم روز جهانی دریانوردی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رشد تخلیه و بارگیری در بنادر ایران از مرز ۶۰ میلیون تن عبور کرده است، گفت: صادرات رشد ۶ درصدی داشته و حجم واردات هم رشد ۲۵ درصدی را تجربه می‌کند. صنایع دریایی ما در ایجاد ظرفیت و تولید شناورهای جدید و تعمیر اساسی شناورها و ناوگان نفتکش تولید و اشتغال مناسبی در سال ۹۸ داشته است و این نشان‌دهنده ظرفیت بی‌نظیر و اهتمام دستگاه‌ها است.

اسلامی با بیان اینکه سال ۹۸ یکی از سال‌های ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است، افزود: در این سال ما موفق شدیم در اوج تحریم‌های غیرقانونی در همه شاخص‌ها در حوزه دریانوردی رشد و حرکت مثبت و پایدار داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی: مهم‌ترین برنامه ما در حال حاضر اجرای طرح جامع توسعه سواحل مکران است که به تصویب رسیده و در این راستا یک سند طراحی بلندمدت برای ظرفیت سرزمینی و جمعیتی تهیه کرده‌ایم. این طراحی براساس هدایت شورایعالی سواحل مکران به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور دنبال و مهم‌ترین طرح دو منطقه بزرگ صنعتی در حوزه چابهار و بندر جاسک محسوب می‌شود.

وی افزود: این طرح جامع توسط وزارت راه به تصویب رسیده و اجرای آ‌ن هم توسط وزارت راه دنبال می‌شود. امیدواریم با فعال کردن حوزه جاسک که پایانه نفتی و مجتمع بزرگ صنعتی و شهر جدید مکران نیز جزو آن است، شاهد رشد در آینده نزدیک باشیم.

اسلامی درباره پرواز حجاج و اخبار مربوط به تاخیر در این پروازها گفت: پروازهای حج هیچ تاخیری ندارد اما سری اول به دلیل عدم هماهنگی در انتقال حجاج در عربستان هواپیماهای ما از آسمان این کشور به یزد و ساری برگردانده و منتظر صدور مجوز پرواز شدند.