شناسهٔ خبر: 71375 - سرویس استان‌ها

در دستور کار راهداری است؛

رفع نقاط حادثه خیز درجاده های استان همدان

کمیسیون ایمنی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان بر اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز جاده های استان تأکید کرد و گفت: آشکارسازی ۷۰ نقطه حادثه خیز در استان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مصطفی پناهنده در نشست اعضای کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان همدان از انجام اقدامات اوليه براي آشكارسازي و ايمن سازي ۷۰ نقطه حادثه خيز استان خبر داد و گفت: از مجموع بررسی ۱۱۶ نقطه دارای تصادف در استان همدان بر اساس شاخص تصادفات جرحي، خسارتي و فوتي و با تلاش كارشناسان اين اداره كل و پليس راه ۷۰ نقطه به عنوان نقاط پر تصادف شناسایی شده و با تعیین پیمانکار این نقاط ساماندهی می‌شوند.

انجام رفع ۹نقطه حادثه خیز

وی با اشاره به نقش موثر حذف نقاط حادثه خیز در کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای، افزود: علاوه بر این ۹ نقطه پرتصادف استان اصلاح شده است.

پناهنده ادامه داد: در این بین نقاطی که تصادف بیشتری در آنها رخ داده و یا مشکلاتی دارند شناسایی و برای اصلاح نقطه مورد نظر برنامه ریزی انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با تاكيد بر اينكه اين اداره كل به ارتقاء ايمني راه ها به منظور كاهش تصادفات اهتمام دارد، یادآور شد: در همين راستا، مرکز مدیریت راه های این اداره کل نصب دوربین های «آی تی اس» را در جاده های پرتردد و دارای بار ترافیکی استان در اولویت کاری خود قرار داده است.

مصطفی پناهنده، جابجایی دوربین های ثبت تخلف را از دیگر اقدامات این اداره برشمرد و یادآور شد: تاکنون جابجایی ۴ دوربین ثبت تخلف به نقاط پرتصادف استان انجام شده و تا پایان شهریور ماه امسال نیز جابجایی ۷ دوربین دیگر نیز انجام خواهد شد.

این مسئول در ادامه مواردی را در خصوص ایمنی و ترافیک و به ویژه بحث ارتقاء ایمنی کاربران جاده، راکبان موتورسیکلت و ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها به لحاظ فیزیکی و آموزشی عنوان کرد.

فرمانده پلیس راه کشور هم در این نشست ایمنی راه را یکی از مولفه هایی موثر در کاهش سوانح رانندگی عنوان و خاطرنشان کرد: نیازمند بازنگری جدی در زمینه وضعیت راه ها هستیم.

سردار سیدتیمور حسینی اظهار داشت: با توجه به استفاده از ابزار هوشمند و تجربه نتایج مثبت و رو به رشد آن در جهان، باید به شکل سریع  و فزاینده ای قابلیت های بخش «آی تی اس» را گسترش داد.

وی همچنین بر استفاده بهینه از سامانه های هوشمند حمل و نقل در پاسگاه های پلیس راه در سطح استان تأکید کرد.