شناسهٔ خبر: 71383 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی:

مهم‌ترین رسالت شهرهای جدید تبدیل مسکن مهر به سکونتگاه‌های درخور با زیرساخت‌های اجتماعی مناسب است

حبیب‌الله طاهرخانی حبیب‌اله طاهرخانی مهم‌ترین رسالت شهرهای جدید را تبدیل مسکن مهر به سکونتگاه‌های درخور با زیرساخت‌های اجتماعی مناسب خواند و گفت: مأموریت ما ایجاد فرصت برای نسل‌های آینده‌ای است که در سایت‌های مسکن مهر ساکن هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، مهم‌ترین رسالت این بخش در حوزه مسکن مهر را تبدیل این مناطق به سکونتگاه هایی درخور و با زیرساخت اجتماعی مناسب برای ساکنین اعلام کرد و گفت: ازآنجایی‌که بخش قابل توجهی از شهرهای جدید در اختیار سایت‌های مسکن مهر قرار دارد، پس یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های ما ساماندهی به این حوزه و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای رفاه حال هرچه بیشتر ساکنین آن است، چراکه در غیر این صورت در سال‌های آتی شاهد مشکلات بسیاری در این حوزه خواهیم بود.

طاهرخانی با بیان اینکه شرکت عمران شهرهای جدید تصمیم دارد با جدیت فراوان برای ارتقای کیفیت زندگی در این بخش‌ها هزینه کند گفت: خوشبختانه طی یک سال گذشته موفق به ساخت حدودا یکصد مدرسه در سایت‌‌های مسکن مهر شده و مراکز فرهنگی فاخری را نیز احداث کردیم تا امکان تحصیل و رشد از شهروندان این بخش گرفته نشود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مهم‌ترین مأموریت ما ایجاد فرصت برای نسل های آینده‌ای است که در سایت‌های مسکن مهر ساکن هستند گفت: در طول دو الی سه سال آینده باید تا جای ممکن برای ارتقای زیرساخت‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی در شهرهای جدید هزینه کرده و فرصت بروز خلاقیت برای کودکان و فرزندان را در این مناطق فراهم کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود مشاركت با بخش خصوصی را اولویت اصلی در تكمیل خدمات روبنایی و اماده سازی پروژه‌های مسكن مهر اعلام كرد و گفت: پروژه‌های روبنایی افتتاح شده امروز نتیجه همین مشاركت با بخش خصوصی است كه بدون استفاده از منابع بخش دولتی تا كنون اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید، طاهرخانی در بخش دیگری از سخنان خود توسعه و گسترش زیرساخت‌های اجتماعی در شهرهای جدید را یکی از برنامه‌های مورد توجه شرکت در سال جاری دانست و افزود: توسعه اجتماعی شهرهای جدید و شکل‌گیری هویت و همبستگی اجتماعی در آن‌ها نیازمند زیرساخت‌های اجتماعی است تا شهروندان ضمن ملاقات همدیگر با تعاملاتی که برقرار می‌کنند زمینه شکل‌گیری هویت منسجم اجتماعی را فراهم کنند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، همچنین بحث تعریف کارکرد شهرهای جدید نسبت به کلانشهر را موضوع مورد توجه دیگر در این حوزه برشمرد و افزود: بدون شک ارتباط شهرهای جدید با کلانشهرها نباید یک‌‌سویه و همواره از سمت شهر جدید به شهر مادر باشد چراکه در غیر این صورت شهر جدید به سکونتگاهی الحاقی تبدیل خواهد شد.

این مقام مسئول با تأکید براینکه باید نقش کارکردی هر شهر جدید که امکان بروز آن در کلانشهر مرکزی وجود ندارد مشخص و در شهر پرورش داده شود، گفت: قطعا در این مسیر فراهم کردن شرایط ارتباط دوسویه بین شهرهای جدید و کلانشهر امری ضروری محسوب می‌شود تا اهداف تعیین‌شده مبنی بر اسکان، اقتصاد و اجتماع پایدار در شهرهای مذکور محقق شود.