شناسهٔ خبر: 71400 - سرویس استان‌ها

فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن راه و شهرسازی خراسان شمالی:

رفع یک مورد تصرف در شهر اسفراین در خراسان شمالی

رفع تصرف فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن راه و شهرسازی خراسان شمالی از رفع یک مورد تصرف درشهر اسفراین در این استان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل  راه و شهرسازی استان خراسان شمالی, سرهنگ علی جهانی با تاکید بر افزایش توان نیروهای یگان حفاظت استان در برخورد قاطع با متجاوزان و معترضان به اراضی ملی گفت : پاسداشت و حراست از اراضی دولتی و ملی اهمیت ویژه‌ای برای آحاد جامعه داشته و پس از آغاز فعالیت یگان ویژه حفاظت از اراضی دولتی در سازمان ملی زمین و مسکن، واحدهای استانی نیز در این عرصه شروع به کار کردند.

وی گفت: این یک مورد رفع تصرف جمعا به مساحت ۷۳۰۰ مترمربع و ارزش ریالی ۲میلیارد ریال از تصرف زمین خواران آزاد شده است.

سرهنگ جهانی افزود: پس از صدور حکم قطعی ،خلع ید و قلع و قمع از مراجع قضایی با همکاری فرماندهی محترم انتظامی شهرستان اسفراین (پاسگاه عباس آباد) و نیروهای یگان حفاظت بدون هیچگونه خسارت مالی و جانی انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن راه و شهرسازی خراسان شمالی برخورد قانونی با متخلفان و متصرفان اراضی ملی و اجرای احکام قضایی را از وظایف یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خواند و یادآور شد : قبل از اجرای طرح مذکور به دلیل حضور نداشتن ضابطان و نیروی ناجا ،برخورد با متصرفان کم اثر بود، اما با تشکیل یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن بخش بسیاری از مشکلات حفاظت از اراضی ملی برطرف شده است.