شناسهٔ خبر: 71459 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی:

احداث باند دوم محور شازند - خمین در دستور کار است

آغاز عملیات اجرایی احداث قطعه یک باند دوم محور تربت حیدریه -زاوه مدیر کل راه وشهر سازی استان مرکزی از ادامه عملیات احداث باند دوم محور شازند- خمین خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه وشهر سازی استان مرکزی، احمد مرزبان با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای افزایش سطح ایمنی راه و تسهیل در عبور ومرور محورهای مواصلاتی، کاهش زمان سفر، صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش آمار تصادفات احداث باند دوم محور شازند – خمین در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است .

وی درادامه اضافه کرد : طول کل این محور۷۵  کیلومتر می باشد که ۳۹ کیلومتر در محدوده شهرستان شازند است, از ابتدای سال ۹۴ از تقاطع غیر همسطح در محور ازنا - شازند به سمت شهرستان شهباز به طول ۵ کیلومتر عملیات راهسازی که ۳،۴ کیلومتر آن عملیات اساس ، ۶۰۰ متر عملیات آسفالت و مابقی عملیات خاکی و زیر اساس به طول ۱ کیلومتر و با هزینه کرد ۱۰ میلیارد ریال انجام شده است .

مدیرکل راه وشهر سازی استان مرکزی اظهار داشت : قراردادی بالغ بر ۵۱ میلیارد ریال با بخش خصوصی جهت تکمیل این محور  منعقده گردیده که عملیات اجرایی آغاز و در حال انجام کار هستند.