شناسهٔ خبر: 71468 - سرویس استان‌ها

آشكارسازی ۱۲ تونل و ۱۵تقاطع های غير همسطح جاده ای در استان كرمان

ایمن سازی تونل تعداد ۱۲ تونل و ۱۵ تقاطع غير همسطح در جاده هاي استان كرمان براي نخستين مرتبه با صرف اعتباري بالغ بر ۵ ميليارد ريال آشكارسازي شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان, احسان عراقي زاده معاون راهداري این اداره كل با اشاره به اين مطلب كه بسياري از تصادفات و تلفات جاده اي به علت خطاي ديد راننده بر اثر برخورد به دهانه تونل ها و پايه پل ها رخ ميدهد ، گفت: اين اداره كل جهت حذف اين نقاط حادثه خيز اقدام به آشكارسازي ۱۲ دهانه تونل و ۱۵ پل غيرهمسطح با اعتباري بالغ بر ۵ ميليارد ريال نموده است.

عراقي زاده در خصوص آشكارسازي تونل ها اظهار داشت: تونل ها به عنوان يك معبر زيرزميني براي حمل و نقل و دسترسي داراي نقش بسيار مهمي در مسيرهاي ارتباطي هستند، لذا  ايمن سازي و آشكارسازي آنها از اهميت ويژه اي برخوردار مي باشد.

معاون راهداري اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان با اشاره به ضرورت آشكارسازي تونل ها تصريح كرد: با انجام چنين اقدامي انتظار مي رود  منبعد، برخورد خودرو ها در تردد هاي شبانه به حداقل ممكن كاهش يابد.

گفتني است:  در اين طرح پيشاني تونل ها و عرشه و پايه پل ها تا ارتفاع مجاز با نصب علائم و تفكيك باند آشكارسازي گرديده است .