شناسهٔ خبر: 7149 - سرویس استان‌ها

نصب نیوجرسی در تقاطع غیر مسطح یاسوج - شیراز

نصب نیوجرسی رئیس راه و شهرسازی شهرستان بویراحمد گفت: عملیات ساماندهی تقاطع غیر مسطح یاسوج - شیراز به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان كهگيلويه و بويراحمد، هوشنگ بهره مند با اعلام این خبر افزود: تعداد ۴۳ عدد نیوجرسی در تقاطع غیر مسطح یاسوج - شیراز برای ارتقای ایمنی این مسیر نصب شد.

وی با بیان اینکه با نصب نیوجرسی ضریب امنیت در محورهای را افزایش می دهد، گفت: این پروژه بصورت امانی و توسط اداره راه و شهرسازی شهرستان بویراحمد اجرا شده است و از نیوجرسی های نصب شده شامل ۳۰ عدد ۴ متری و ۱۳ عدد ۱ متری هستند.

بهره مند با اشاره به برخی از تصادفات که خودروهای حادثه دیده از لاینی به لاین دیگر کشیده شده و موجب افزایش خسارت و آسیب در جاده‌ها می‌شوند، تصریح کرد: این ضعف به دلیل مقاومت کم گاردریل‌های فلزی در مقابل ضربه و تحمل وزن‌های تحمیلی است.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه نصب نیوجرسی هزینه بیشتری نسبت به گاردریل‌های فلزی را می‌طلبد، ادامه داد: در مقابل هزینه‌ زیاد نصب نیوجرسی‌ها ایمنی راه‌ را تضمین می‌کند.

هوشنگ بهره مند با بیان اینکه نیوجرسی از جنس بتن است، عنوان کرد: نیوجرسی‌ها مقاومت بیشتری در مقابل وزن و تحمل ضربه‌های احتمالی دارد.

وی همچنین به عملیات ساماندهی و ارتقای ایمنی در ورودی شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۲ کیلومتر عملیات شانه سازی و رمپ ورودی این تقاطع در حال اجراست.

بهره مند با اشاره سختی کار راهداران، از رانندگان خواست تا هنگام تردد در صورت مشاهده عملیات راهداری نکات ایمنی را رعایت کنند.