شناسهٔ خبر: 71493 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن خبر داد

تعریف پروژه‌های مسکونی از تیرماه ۹۷ تاکنون۱۰ برابر رشد یافت / آمادگی گروه سرمایه‌گذاری مسکن برای افزایش ۱۰ هزار واحد مسکونی در سال

روزبه ظهیری مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن با اشاره به تعریف ۴۵۰۰ واحد مسکونی جدید از تیرماه ۹۷، گفت: خوشبختانه در یکسال گذشته جهش بزرگ در فعالیت های گروه محقق شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روزبه ظهیری با اشاره به هدف گذاری این شرکت برای ساخت مسکن در راستای سیاست‌های دولت و بانک مسکن اظهار کرد: هدف نخست گروه سرمایه گذاری مسکن طی یکسال اخیر توسعه فعالیت اما با محور تعریف پروژه‌های مسکونی برای اقشار متوسط بود که این هدف را در اولویت برنامه‌های گروه قرار دادیم.

وی با بیان اینکه طی یکسال گذشته موفق شدیم حدود ۴۵۰۰ واحد مسکونی جدید در گروه سرمایه‌گذاری مسکن تعریف کنیم، از رشد ۱۰ برابری تعریف پروژه‌های مسکونی از تیرماه سال ۹۷ تاکنون نسبت به سال ماقبل آن خبر داد.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن افزود: در بسته تعریف ۴۵۰۰ واحدی پروژه‌های مسکونی در صورت تامین منابع مالی، ظرفیت اجرایی‌شدن و کلنگ‌زنی این پروژه‌ها وجود دارد.

ظهیری با اشاره به مشارکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در طرح اقدام ملی مسکن به پایگاه خبری بانک مسکن، گفت: ۲۵۰۰ واحد از پروژه های ۴۵۰۰ واحد تعریف شده، در قالب برنامه اقدام ملی مسکن دولت تعریف شده است و یکی از این پروژه‌ها، پروژه ۱۲۰۰ واحدی شهر اندیشه است که با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ‌زنی شده است.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن ادامه داد: همچنین پروژه‌های دیگری در بافت‌های فرسوده تهران، اراک و مشهد تعریف شده است؛ در شهرهای جدید نیز پروژه‌هایی تعریف شده است که از جمله آن می توان به پروژه ۵۵۰ واحدی شهر جدید صدرا اشاره کرد.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن با بیان اینکه با رشد ۱۰ برابری تعریف پروژه‌های مسکونی در یکسال گذشته خوشبختانه وعده جهش بزرگ در فعالیت‌های گروه محقق شد، تاکید کرد: کماکان این آمادگی در شرکت وجود دارد تا در صورت تامین زمین با حمایت و سیاست‌های دولت، ظرفیت تعریف پروژه‌های مسکونی را حتی تا ۱۰ هزار واحد مسکونی افزایش دهیم.