شناسهٔ خبر: 71496 - سرویس مسکن و شهرسازی

۴۸۰۰ میلیارد ریال پروژه بنیاد مسکن در آذربایجان شرقی در هفته دولت افتتاح می شود

حافظ باباپور مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هفته دولت پروژه هایی به ارزش بیش از چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حافظ باباپور مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی، پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت اظهار کرد: طرح‌ها و پروژه‌های بنیاد مسکن امسال نیز سهم قابل توجهی از بهره برداری های پیش بینی شده برای گرامیداشت این ایام را به خود اختصاص داده اند به طوری که در این هفته شاهد افتتاح پروژه‌های متعددی به ارزش بیش از چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در روستاهای استان خواهیم بود.

وی در تشریح جزئیات این طرح‌ها و پروژه‌ها افزود: بهره برداری از چهار هزار و ۶۲ میلیارد پروژه در بخش طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بخشی از این طرح‌هاست که در سطح کلیه روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صورت خواهد گرفت.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش شش درصدی تسهیلات بانکی در این بخش گفت: خوشبختانه با تمهیدات مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در خصوص تسهیل امور مرتبط با این طرح نظیر انجام رایگان نقشه کشی و نظارت بر ساخت واحدهای روستایی، رتبه دوم کشوری را در جذب اعتبارات بانکی برای طرح های بهسازی و نوسازی مسکن روستایی کسب کرده ایم.

وی افتتاح ۲۹۹ میلیارد ریال پروژه در حوزه واحدهای آسیب دیده از سوانح را بخش دیگری از طرح های هفته دولت این اداره کل برشمرد و تصریح کرد: ۲۵۱ هزار میلیارد ریال از این پروژه ها مربوط به بازسازی مناطق آسیب دیده در زلزله و سیل سال ۹۶ است و ۴۸ هزار میلیارد نیز به کمک های بلاعوض واحدهای آسیب دیده می شود.

به گزارش مهر، باباپور با بیان اینکه ۷۶ میلیارد ریال طرح نیز در قالب برنامه جامع تامین اقشار کم درآمد در هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید، گفت: اعطای ۵۴۸ سند روستایی و ۲۹۹ جلد سند شهری با ۱۳۸ میلیون ریال، اجرای طرح هادی در ۲۲ روستا با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار و آسفالت ریزی معابر ۲۵ روستا با ۲۴۵ میلیارد ریال از دیگر پروژه هایی هستند که هفته دولت در آذربایجان شرقی به بهره برداری خواهند رسید.