شناسهٔ خبر: 71519 - سرویس استان‌ها

بازديد استاندار ايلام و نماينده ولی فقيه در استان از پروژه های راه سازی محور ايلام- مهران( محور اربعين)

بازدید دشتکی سليماني دشتكي به همراه نماينده ولي فقيه در استان و جمعي از مديران و مسئولين استاني از پروژه‌های راه سازي محور ايلام- مهران بازديد كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره کل راه وشهرسازي استان ايلام,  پل زيرگذر ارغوان ورودي شهر ايلام، تونل كيلومتر ۵ ايلام- مهران، تونل دوم راه كربلا  و پروژه هاي راه سازي قطعات مختلف محور ايلام- مهران  از جمله موارد بازديد توسط استاندار و نماينده ولي فقيه در استان بود.

سليماني دشتكي در اين بازديد و سپس جلسه هماهنگي ستاد اربعين در فرمانداري شهر مهران گفت: خوشبختانه  هدفهاي مورد نظر در بخش راهسازي محور ايلام – مهران در حال تحقق است و در اين بخش راه و شهرسازي و پيمانكاران مربوطه به خوبي انجام وظيفه كرده اند به طوري كه زيرگذر ارغوان در جهت ايمني تردد و رفع گره ترافيكي در حال احداث مي باشد و تا اربعين امسال به بهره برداري مي رسد، حفاري تونل دوم راه كربلا به طول ۷۴۰ متر به پايان رسيده و جهت تردد اضطراري در ايام اربعين استفاده خواهد شد و بعد اربعين عمليات طاق بتوني و روشنايي و ... اين تونل آغاز خواهد شد. حفاري تونل ۸۴۰ متري  كيلومتر ۵ كه اخيراً آغاز شده به خوبي در جريان است و تاكنون ۲۲۰ متر آن حفاري شده است و قسمتهاي باقيمانده محور در حال چهار بانده شدن است و عمليات رو سازي و آسفالت در اين قسمت‌ها در حال انجام است و نصب جدا كننده بتوني نيز در قسمت‌هايي از مسير آغاز شده است.

استاندار ايلام  خاطر نشان كرد در مجموع اهداف مورد نظر براي اربعين امسال در حوزه راه سازي محور ايلام مهران در حال تحقق است و منطقه كنجانچم نيز تاكيد شده تا همزمان با احداث پل بزرگ محور جهت تردد اضطراري رمپ موقت ايجاد شود تا گره ترافيكي در اين قسمت نداشته باشيم.