شناسهٔ خبر: 71525 - سرویس وزارتی

رئیس مركز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی:

پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها از وظایف اصلی مدیران روابط عمومی است

قاسم بی نیاز قاسم بی‌نیاز در نشست مسئولان روابط عمومی ادارات كل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر كشور گفت: در شرایط امروز كه با تغییر و تحولات زیادی در جامعه و سازمان‌ها مواجه هستیم، وظیفه اصلی روابط عمومی‌ها پاسخگویی مناسب به مردم و رسانه‌ها براي اطلاع‌رسانی و همسویی با اهداف سازمانی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قاسم بی‌نیاز،رئیس مركز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی با حضور در نشست مسئولان روابط عمومی ادارات كل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر كشور، بیان کرد: روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای تحولات سازمانی و انتقال نیروهای راهداری به ادارات استانی، با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و منابع در اختیار و از طریق تعامل خوب با رسانه‌ها، تصویر مناسبی از وظایف سازمان به مخاطبان و رسانه‌ها فراهم كرده است.

مهران قربانی، معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم در این نشست گفت: مسئولان روابط عمومی در شرایط حساس كنونی باید فراتر از وظایف اصلی كه بر عهده دارند، عمل كرده و با مستندسازی و تصویرسازی مسائل و مشكلات موجود در جاده‌ها و زیرساخت‌های حمل ونقلی، پایانه‌های حمل‌ونقل كالا و مسافر و پایانه‌های مرزی، نقاط ضعف را به خوبی شناسایی كرده و در راستای بهبود امور و فعالیت‌ها، نقش اساسی داشته باشند.

قربانی افزود: روابط عمومی به‌عنوان پل ارتباطی بین سازمان و جامعه مخاطبان محسوب می‌شود و در عین حال كه تصویر درستی از سازمان و عملكردهای سازمان به عموم ارائه می‌كند، از سوی دیگر دیدگاه‌ها و خواسته‌های مردم را به مسئولان منتقل می‌كند.

محمد تیموری معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم که در این نشست حضور داشت، با بیان این كه روابط عمومی، چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای هر سازمانی است، گفت: باید در واقعیت به این شعار عمل كرد و با ایجاد ارتباط تنگاتنگ با همه دفترها و حوزه‌ها، دغدغه‌ها و مشكلات سازمان را شناسایی كرده و در رفع مشكلات موثر باشند.

تیموری با اشاره به ارائه خدمات عمومی از سوی این سازمان به عموم مردم، ادامه داد: در راستای ارائه خدمات مطلوب به مردم و افزایش رضایت‌مندی مخاطبان، روابط عمومی‌ها نقش برجسته‌ای دارند و با توجه به آگاهی از انتظارات و خواسته‌های مردم، سازمان‌ها باید در این سمت و سو گام بردارند.

نشست آموزشی مسئولان روابط عمومی ادارات كل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر كشور طی دو روز در مركز آموزشی شهید تفویضی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با موضوع راهبردهای اصولی در ارتباطات و آداب تشریفات در روابط عمومی برگزار شد.