شناسهٔ خبر: 71537 - سرویس استان‌ها

خط کشی ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان مرکزی/ ۶۰ دماغه پر حادثه ایمن‌سازی شد

نصب تابلو معاون راهداری استان مرکزی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان خط کشی شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، علیرضا اختری در خصوص عملکرد اداره ایمنی راه و حریم این اداره کل بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون عملیات خط‌کشی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان به طول ۶۰۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۷ هزار میلیون ریال اجرایی شده است.

تهیه و نصب علائم اخطاری، انتظامی، مسیرنما به تعداد ۵۵۰۰ مورد

وی تهیه و اجرای علائم اخطاری، انتظامی، مسیرنما و ... به تعداد ۵ هزار و ۵۰۰ مورد به مبلغ ۶ هزار و ۲۵۰ میلیون ریال و تهیه و اجرای علائم اطلاعاتی به میزان ۳۵۰ مترمربع در طول راه‌های استان به مبلغ ۶ هزار میلیون ریال را از دیگر اقدامات انجام شده اداره ایمنی راه و حریم این اداره کل بیان کرد و گفت: در طول ۵ ماهه اخیر ۴۰۰ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی در جاده‌های استان با اعتباری بالغ بر هزار و ۷۵۰ میلیون ریال تعمیر شد.

تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی راه‌ها به طول ۳۰۸ کیلومتر

اختری تعمیر و نگهداری گاردریل به طول ۶ کیلومتر در استان به مبلغ ۱۶ هزار میلیون ریال، تعمیر و نگهداری چراغ‌های چشمک‌زن و سیستم روشنایی راه‌های به تعداد ۸۰ دستگاه، تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی راه‌ها به طول ۳۰۸ کیلومتر و تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی محوطه اداره کل و نصب ۲۰ عدد چراغ چمنی داخل محوطه را از دیگر عملکرد این اداره برشمرد.

ایمن‌سازی ۶۰ دماغه پرحادثه

وی با اشاره به ایمن‌سازی ۶۰ دماغه پرحادثه در سطح راه‌های استان با اعتباری بالغ بر هزار میلیون ریال، در خصوص آغاز عملیات اجرایی پروژه‌هایی در این راستا بیان کرد: عملیات اجرایی پروژه احداث روشنایی گردنه نقره‌کمر شهرستان تفرش به طول ۱.۵ کیلومتر و عملیات پروژه احداث روشنایی آزادراه ساوه- تهران در سه مقطع به طول ۱۸ کیلومتر آغاز شده است.

صدور ۱۷۴ مجوز حریم راه

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به صدور ۱۷۴ مجوز حریم راه، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار ۳۲۵ مورد پاسخ نامه در حوزه حریم راه و اعلام شرایط به متقاضیان داده شده است است، همچنین روشنایی تقاطع پرحادثه مجدآباد محور فراهان-آشتیان به طول ۷۰۰ متر به بهره‌برداری رسید.