شناسهٔ خبر: 71549 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی خبر داد:

افتتاح بیش از ۱۵ میلیارد تومان پروژه در فرودگاه تبریز همزمان با هفته دولت/ کلنگ احداث ترمینال جدید فرودگاه تبریز به زودی به زمین میخورد

رامین آذری مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی از افتتاح بیش از ۱۵ میلیارد پروژه فرودگاهی در فرودگاه تبریز همزمان با هفته دولت خبر داد.

رامین آذری، مدیرکل فرودگاه‌های استان اذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به پروژه‌های آماده بهره‌برداری فرودگاه تبریز در هفته دولت گفت:  یکی از این پروژه‌ها توسعه اپرون غربی فرودگاه است. این اپرون بتنی ۵۵ هزار و ۳۳۸ متر مربع وسعت دارد و در حال حاضر در حال بهره برداری از آن هستیم، اما از آنجا که به تازگی به اتمام رسیده است،  در برنامه  افتتاحیه هفته دولت گنجانده شده است.

وی ادامه داد: این پروژه تعداد پارک پوزیشن فرودگاه را دو برابر کرده و از ۸ پارک پوزیشن به ۱۶ پارک پوزیشن ارتقا می‌دهد. هزینه توسعه این اپرون نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان بوده است.

آذری از پروژه توسعه ترمینال موجود به عنوان یکی دیگر از پروژه‌هایی که در هفته دولت افتتاح می‌شوند، نام برد و گفت: در این پروژه با صرف ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار، ۹۰۰ متر مربع به فضای ترمینالی ترمینال فعلی اضافه می‌شود.  

وی افزود: پیش از این فرودگاه تبریز در سال ورودی با مشکل کمبود تسمه نقاله روبرو بود. بنابراین بخشی از این ۹۰۰ متر مربع به سالن ترانزیت و بخشی دیگر به سالن ورودی اضافه و امکان اضافه کردن یک تسمه نقاله دیگر فراهم شد. اکنون فرودگاه می‌تواند دو پرواز را به صورت همزمان پذیرش کند.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی درباره برنامه‌های در دست اجرا یا آتی فرودگاه تبریز گفت: کلنگ زنی ترمینال جدید  فرودگاه تبریز حداکثر ظرف یک ماه تا ۴۵ روز آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: این ترمینال با وسعت ۱۴ هزار مربع انقلابی در بحث کیفیت خدمات فرودگاهی تبریز خواهد بود. ترمینال جدید، ترمینال به روزی با سه جت وی است که برآورد اولیه ۲۷۰ میلیارد تومان هزینه، یکی از پروژه های بزرگ شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خواهد بود.

آذری با اشاره به پروژه بهسازی اپرون شرقی فرودگاه نیز گفت: این پروژه در حال حاضر در دست اقدام است. این اپرون بیش از ۴۰ سال قدمت دارد و با بهسازی سه پارک پوزیشن در این اپرون، اپرون به روز و استانداردی با ۱۶ پارک پوزیشن در اختیار خواهیم داشت.