شناسهٔ خبر: 71579 - سرویس ریلی

در اولین روز هفته دولت صورت گرفت

تشکیل کارگروه حمایت از تولید داخل در راه‌آهن

نشست نشست هم‌اندیشی مدیرعامل شرکت راه‌آهن با مدیران عامل شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و صنایع وابسته درباره بررسی مسائل کاری این صنعت به میزبانی شرکت راه‌آهن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی صبح امروز نشست هم اندیشی بررسی مسائل کاری صنعت حمل‌ونقل ریلی با مدیران عامل شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و صنایع وابسته در اولین روز هفته دولت به میزبانی شرکت راه‌آهن برگزار شد.

سعید رسولی در ابتدای این همایش ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی و شهید باهنر اظهار داشت: تصمیمی اتخاذ شد، اولین روز هفته دولت با حضور عزیزانی که بیشترین سهم در موفقیت‌های حمل‌‌ونقل ریلی کشور را دارند برگزار شود و مدیران عامل شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی با اعضای هیئت مدیره شرکت راه‌آهن به شکل تعاملی و صمیمانه به بحث و بررسی پیرامون مسائل روز این صنعت بپردازند.

وی افزود: طی پنج ماه گذشته با حمایت و پشتیبانی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و صنایع وابسته اقداماتی آغاز شد که امیدواریم با تداوم این تعامل، همکاری و همدلی شاهد پیشبرد اهداف خود باشیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با توجه به قرار داشتن کشور در یک جنگ اقتصادی که از سوی دشمن تحمیل شده است، تاکید کرد: باید در این شرایط رفتار ما عملیاتی و موضوعی باشد، اما همانطور که نباید منتظر تامین مالی خارجی برای پروژه‌های خود باشیم، با درایت و و تیزهوشی، اهلیت سنجی و استفاده از تجارب گذشته بحث تامین مالی خارجی را نیز پیگیری کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «سرمایه سرگردان در شرایط تحریم به دنبال سود و امنیت بیشتر است» تصریح کرد: منابع لازم در داخل کشور وجود دارد و پس از پیگیری‌های مستمر شرکت راه‌آهن که منجر به ثمر رسیدن ماده ۱۲ رفع موانع تولید رقابت پذیر در بخش ریلی شد، هم اکنون موعد اولین مرحله پرداخت سود سرمایه‌گذاری‌ها فرا رسیده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به تشکیل کارگروه حمایت از تولید داخل در این شرکت گفت: جلسات این کارگروه به صورت مرتب هر یکشنبه برگزار می‌شود و به زودی اثرات هم افزایی میان شرکت راه‌‌آهن و وزارت صمت نمایان می‌شود.

وی با بیان اینکه مرزبندی باعث کندی کار می‌شود، خاطرنشان کرد: مقابله با تحریم، توفیق اقتصادی، پشت سر گذاشتن موانع، همدلی و همت را باید با هم داشته باشیم، همچنین دانش و تجربه خود را به کار ببندیم تا چرخ اقتصاد شرکت‌های ریلی روان‌تر بچرخد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: دو وعده‌ای صدور کارت شناسایی برای مدیران عامل شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و ایجاد دفتر کار داخل شرکت راه‌آهن برای این عزیزان محقق شده است و به زودی در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در ادامه این همایش اعضای هیئت مدیره شرکت راه‌آهن در پانلی به ریاست سعید روسولی به پرسش حضار (مدیران عامل شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و صنایع وابسته) در حوزه‌های حمل‌ونقل ریلی بار و مسافر، امور فنی و زیربنایی،  اقتصاد حمل‌ونقل ریلی، ایمنی  و مدیریت بحران پاسخ گفتند.