شناسهٔ خبر: 71582 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی؛

بیمارستان تربت حیدریه در سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد

محمد جعفر علیزاده محمد جعفر علیزاده از به بهره‌برداری رسیدن بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی تربیت حیدریه در سال ۱۳۹۸ خبر داد.

محمدجعفر علیزاده، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره بازدید از روند ساخت بیمارستان تربت حیدریه گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه ساخت این بیمارستان ۲۷۲ تخت‌خوابی با ۲۴۱۵۲ مترمربع زیربنا به بیش از ۸۵ درصد رسیده است. این بیمارستان ۶ طبقه در زمینی به مساحت ۶ هکتار در حال ساخت است.

علیزاده در ادامه گفت: این بیمارستان یک بیمارستان آموزشی است و با توجه به بزرگی آن ۱۰۰ میلیارد تومان برای فاز اول آن برآورد شده است.

وی افزود: همچنین ساخت فاز دوم این بیمارستان که شامل آمفی تئاتر، کلاس آموزشی، ‌ پاویون استادان و ... است در آینده شروع خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص اعتبارات تخصیص یافته به این بیمارستان گفت: از سال‌های گذشته تاکنون ۶۵ میلیارد تومان برای این بیمارستان هزینه شده است و برای امسال بودجه ۴۹ و نیم میلیارد تومان درنظر گرفته شده است که بخشی از آن برای آغاز فاز ۲ این بیمارستان است. در صورت تخصیص این بودجه فاز یک این بیمارستان امسال افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی فاز ۲ آن آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی افزود: بخش‌های داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال و کودکان، تخت‌های دیالیز، بخش مراقبت‌های ویژه با ۳۲ تخت، اورژانس با ۳۲ تخت معمولی و ۲ تخت ایزوله، بیوشیمی، پاتولوژی، انگل‌شناسی، میکروب‌شناسی، بانک خون، فیزیوتراپی، حرکت درمانی و همچنین ۸ اتاق عمل و آزمایشگاه‌های مختلف برای بیمارستان تربت حیدریه پیش‌بینی شده است.

وی در پایان توضیح داد: این بیمارستان دارای ۷ اتاق عمل اصلی و یک اتاق عمل اورژانس خواهد بود. همچنین در بخش زایمان این بیمارستان بر اساس آخرین طراحی‌های سازمان جهانی بهداشت، ۶ بخش LDR خواهد داشت. بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان هم شامل بخش‌های ICU، NICU و CCU است.