شناسهٔ خبر: 71601 - سرویس استان‌ها

با حضور استانداراردبیل انجام شد؛

برگزاری جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی شهرستان گرمی

ساخت راه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل درجلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی شهرستان گرمی مطرح کرد:کل محور سه راهی صحرا – گرمی به بیله سوار به طول ۱۵۰ کیلومتر دارای ردیف ملی است / افزایش ۲۵ برابر جذب اعتبارات محور سه راهی صحرا – گرمی به بیله سوار در طول دو سال گذشته

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ، جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی شهرستان گرمی با حضور استاندار اردبیل ، مدیرکل راه و شهرسازی و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در این جلسه در خصوص آخرین وضعیت راه های شهرستان گرمی گفت: مطالعات امکان سنجی فاز ۱ و ۲ محور سه راهی صحرا – گرمی به بیله سوار انجام شده ، طول این محور حدود ۱۴۵ الی ۱۵۰ کیلومتر بوده که از این ۱۴۵ کیلومتر کل مطالعات در حال حاضر انجام یافته است.

محبوب حیدری گفت : ۴۵ کیلومتر محور سه راهی صحرا – گرمی به بیله سوار در سال ۹۶ در پیوست یک قانون بودجه لحاظ شده بود و با پیگیری استاندار محترم و مدیرکل سازمان برنامه بودجه استان و نماینده شهرستان گرمی در حال حاضر کل محور به طول ۱۵۰ کیلومتر دارای ردیف ملی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان به اعتبار محور سه راهی صحرا – گرمی به بیله سوار اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۹۶ اعتبار این پروژه ۹۶۰۰ میلیون ریال بود که با تلاش و پیگیری درسال ۹۷ اعتبار پروژه ۱۵۰ میلیارد ریال شد و نهایتا در سال ۹۸ به ۲۵۰ میلیارد ریال افزایش یافت خوشبختانه اعتبار این محور در طول دو سال گذشته افزایش ۲۵ برابر در جذب اعتبارات را داشته است.

وی در ادامه گفت: هزینه احداث راه ها بسیار سنگین می باشد به طوری که امروز برای احداث هر کیلومتر راه اصلی حداقل ۳ الی ۴ میلیارد تومان هزینه نیاز است.

حیدری تصریح کرد: در فاز اجرایی از سه راهی صحرا تا رضی در محور شهرستان گرمی باند اول تکمیل و به اتمام رسیده و برای احداث باند دوم مجوز برگزاری مناقصه از وزارت راه و شهرسازی اخذ شده است.

وی به فاز دوم اجرای ورودی شهر گرمی اشاره کرد و افزود: عملیات زیر سازی فاز دوم ورودی شهر گرمی به طول ۵ کیلومتر تا آخر شهریور به اتمام خواهد رسید و در بحث آسفالت این مسیر امیدواریم با حل مشکل تامین قیربتوانیم ۵ کیلومتر پروژه را آسفالت نموده و آماده بهره برداری نمائیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در محور رضی– امیرکندی درحال حاضر به طول ۸ کیلومتر به صورت چهار خطه احداث و آماده بهره برداری است .

وی افزود: از سمت گرمی به بیله سوار مطالعات احداث باند دوم تمام شده و مجوز برگزاری مناقصه از وزارت راه  و شهرسازی اخذ شده است.

حیدری همچنین در خصوص آخرین وضعیت راه های روستایی شهرستان گرمی گفت: امسال در حدود ۱۳ کیلومتر راه ارتباطی چهار روستای شهرستان گرمی آسفالت و به بهره برداری رسیده است. با بخشنامه ای جدید در خصوص انتزاع راه های روستایی از اداره کل راه و شهرسازی استان در بودجه سال ۹۸ ، اعتبارات راه های روستایی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان انتقال یافته و این عزیزان متولی آن خواهند بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: مطالعات اطراف سد گیلارلو در شهرستان گرمی به اتمام رسیده و تحویل پیمانکار دادیم و عملیات اجرایی احداث راه اصلی گردشگری دور دریاچه سد گیلارلو شروع شده است.

در سه سال آینده شاهد جهش خوبی در ساخت راه حوزه شهرستان گرمی خواهیم بود

استاندار اردبیل نیز در ادامه این جلسه گفت : در حال حاضر چهار خطه کردن جاده گرمی از سمت رضی در حال اجرا می باشد. که امسال بیش از هشت کیلومتر این مسیر به بهره برداری می رسد. همچنین جاده گرمی به بیله سوار هم مجوزهای اولیه توسط راه و شهرسازی اخذ شده و همزمان با سفر رئیس جمهور چهار خطه کردن این مسیر آغاز خواهد شد.

اکبر بهنامجو با اعلام اینکه در سه سال آینده شاهد جهش خوبی در ساخت راه حوزه شهرستان گرمی خواهیم بود اظهارداشت: فاز بعدی اقدامات حوزه راه احداث باند دوم ورودی شهر گرمی به طول ۵ کیلومتر است.

وی تصریح کرد: طراحی برای دریاچه گردشگری گیلارلو از قبل انجام نگرفته بود که در حال حاضر طرح مناسبی برای این مجموعه اجرا شده و راه و شهرسازی متولی احداث رینگ دور دریاچه است که عملیات اجرایی آن شروع شده است.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به سوالات مردمی مطرح شده پاسخ دادند و بعد از اتمام جلسه از روند اجرایی پروژه باند دوم ورودی شهر گرمی و احداث راه اصلی دور دریاچه گیلارلو و آخرین وضعیت اجرایی پروژه چهار خطه اردبیل به مشگین شهربازدید و در محل کارگاه با پیمانکاران پروژه در خصوص بررسی آخرین وضعیت پروژه ها جلساتی برگزار کردند.