شناسهٔ خبر: 71618 - سرویس وزارتی

با حضور معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع؛

پنجمین نشست بررسی نهایی تبصره‌های پیشنهادی بودجه ۹۹ وزارت راه و شهرسازی برگزار شد

جلسه پس از بررسی‌های مقدماتی بودجه پیشنهادی سال ۹۹ وزارت راه و شهرسازی در ستاد تدوین بودجه این وزارتخانه و اتمام آن، پنجمین جلسه بررسی نهایی تبصره‌های پیشنهادی واصله، با حضور معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پس از بررسی‌های مقدماتی بودجه پیشنهادی سال ۹۹ وزارت راه و شهرسازی در ستاد تدوین بودجه این وزارتخانه و اتمام آن، پنجمین جلسه بررسی نهایی تبصره‌های پیشنهادی واصله، با حضور امیرمحمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع برگزار شد.

در این جلسه که امروز ۳ شهریورماه برگزار شد، بررسی‌های نهایی تبصره‌های پیشنهادی بودجه ۱۳۹۹ در حوزه‌های ریلی، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در دستور کار قرار گرفت که معاون مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و معاون رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این جلسه حضور داشتند.

در این جلسه که پیشنهادات با حضور امیرمحمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی مورد تصویب قرار گرفت، با تأکید معاون وزیر بنابراین گذاشته شد تمام تلاش‌ها صورت پذیرد تا موارد مصوب شده در قانون بودجه ۱۳۹۹ درج شود تا منجر به اثرات مثبت در حوزه‌های ذکرشده باشد.

در این جلسه یکی از مهم‌ترین تبصره‌های پیشنهادی در بحث «عدالت اجتماعی» در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای بود که پس از بحث و تبادل‌نظر با نظرات تکمیلی تصویب شد.

همچنین در سلسله جلسات ستاد بودجه رویکرد عمده اعضا بر این مسئله تأکید داشت تا بخش عمده‌ای از منابع صندوق توسعه حمل‌ونقل در قانون بودجه سال آینده تأمین شود.  

در این خصوص در بخش دیگری از این جلسه با توجه به اینکه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نقش مهم و اساسی در مدیریت بحران کشور دارد، تبصره خاصی برای آماده‌سازی و به‌روزرسانی تجهیزات، ماشین‌آلات و امکانات موردنیاز این سازمان تصویب شد. این تبصره ازآن‌جهت مورد تصویب قرار گرفت تا اگر بحرانی برای کشور به وجود آید، این سازمان بتواند خیلی سریع و به شکل مطلوب امکانات و خدمات لازم را جهت امدادرسانی فراهم کند.