شناسهٔ خبر: 71679 - سرویس استان‌ها

آمادگی ۳۰۰ ناوگان جاده ای همدان برای خدمات دهی به زائران اربعین

صادقی راد معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از اعلام آمادگی ۳۰۰ ناوگان اتوبوسی استان برای جابجایی زائران حسینی در ایام اربعین خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، صفر صادقی راد با تأکید بر اینکه رضایتمندی زائران اربعین در موضوع نقل و انتقال امری مهم و ضروری است، اظهار داشت: به همین منظور باید برنامه‌های کامل و مدونی از سوی ارگان‌های مرتبط در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: استفاده از ناوگان ایمن و مناسب برای جابجایی مسافران و هماهنگی با سایر دستگاه‌های مربوطه، از جمله اقدامات انجام شده برای فراهم کردن شرایط سفر ایمن برای زائران است.

صادقی راد با اشاره به اعلام آمادگی انجمن‌های صنفی حمل و نقل مسافر استان برای نقل و انتقال زائران حسینی در ایام اربعین، یادآور شد: باید با تمامی امکانات و تجهیزات و با برنامه ریزی مناسب، ایمنی سفر را افزایش دهیم تا کوچکترین مشکلی برای زائران به وجود نیاید.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، فراهم کردن شرایط لازم برای آموزش رانندگان اتوبوس توسط پلیس راه استان درخصوص نحوه حرکت، رعایت سرعت، رعایت قوانین و مقررات رانندگی در هنگام بارندگی، استفاده از رانندگان با تجربه و مجرب و استفاده از اتوبوس‌های با کیفیت را از جمله اقدامات انجمن‌ها و شرکت‌های مسافربری استان برشمرد.

صادقی راد، حضور مدیران فنی شرکت‌های مسافربری قبل از حرکت وسایل نقلیه در محل را موضوع مهم دیگری در ایام اربعین عنوان کرد و ابراز داشت: پیش از فرا رسیدن ایام اربعین با هماهنگی که  با شرکت ها و انجمن های صنفی انجام شده دوره بازآموزی ویژه مدیران فنی در بحث نظارت بر ناوگان را در دستور کار است.

این مسئول تأکید کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای همدان با تمام توان خود به زائران کربلای معلی خدمت رسانی می کند.