به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن، توضیح داد: بانکمسکن همواره سعی کرده که طی سالهای اخیر، محصولات متنوعی برای بهرهگیری از روشندلان عزیز ارایه کند.
وی افزود: در کشور حدود ۹۰ هزار روشندل وجود دارد، که این گروه از هموطنان برای انجام امور بانکی در سالهای گذشته، نیاز به یک همراه یا وکیل داشتند، در نتیجه نمیتوانستند به شکل انفرادی امور بانکی خود را انجام دهند.
مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن با تاکید بر این که یکی از اقدامات بانک مسکن در یک سال اخیر، تغییر این رویه بوده است، گفت: به دنبال ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر ارایه خدمات ویژه به مشتریان روشندل بانکی، بانکمسکن نیز دستورالعمل جدیدی را به تمام شعب خود ارایه کرد.
وی افزود: در این بخشنامه تاکید شد که کلیه عملیات بانکی (به جز حساب جاری) برای هموطنان روشندل، بدون داشتن همراه صورت گیرد.
ایزدی با تاکید بر این که این خدمات در راستای تسهیل حال مشتریان خاص بانک مسکن صورت گرفته است، به پایگاه خبری بانکمسکن، گفت: در بخش حساب جاری نیز اگر مشتریان روشندل، رسما مسوولیت ناشی از صدور چک را بپذیرند، نیاز به وکیلی وجود نخواهد داشت. در نتیجه میتوان عنوان کرد که با این بخشنامه، تقریبا تمام امور بانکی توسط روشندلان بدون نیاز به همراه میسر خواهد بود، رویهای که در دیگر کشورهای پیشرو نیز وجود دارد و ارایه امکانات به افراد ناتوان و کمتوان به شکل ویژهای دنبال میشود.
گفتنی است که بانکمسکن پیش از این با راهاندازی سامانه آوا ویژه افراد روشندل، گامی در جهت پیشبرد ارایه خدمات الکترونیک برداشته بود و این رویه با ارایه خدمات بیشتر در ماههای آینده، تداوم خواهد داشت.