شناسهٔ خبر: 71736 - سرویس هواشناسی

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی:

ایستگاه هواشناسی خودکار در محل دانشگاه حکیم سبزواری راه‌اندازی می‌شود

محسن عراقی زاده مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی محسن عراقی‌زاده با اشاره به امضای تفاهمنامه میان اداره کل هواشناسی خراسان رضوی و دانشگاه حکیم سبزواری از نصب و راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی خودکار در محل این دانشگاه خبر داد.

محسن عراقی‌زاده، مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن اشاره به امضای تفاهمنامه مشترک با دانشگاه حکیم سبزواری از نصب و راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی خودکار در محل این دانشگاه خبر داد و هدف از نصب این ایستگاه را پایش و اندازه‌گیری پارامترهای هواشناسی به منظور تامین نیاز داده‌های جوی و اقلیمی منطقه عنوان کرد.

وی افزود: به منظور ارتباط منظم و سازمان‌یافته در خصوص برداشت و جمع‌آوری داده‌های هواشناسی با هدف کاربردی نمودن آن در بخش‌های مختلف زیربنایی و کشاورزی تفاهم‌نامه مشترکی میان اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی و دانشگاه حکیم سبزواری به امضاء رسید و مقرر شد از تاریخ انعقاد این تفاهمنامه طرفین تمام تلاش خود را در جهت توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و اجرایی به‌کار بندند.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهمنامه به منظور راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی در دانشگاه حکیم سبزواری، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی متعهد به تهیه تجهیزات مورد نیاز برای تاسیس ایستگاه، ارائه خدمات پشتیبانی فنی، برداشت داده‌های هواشناسی و ارائه خدمات آماری، پشتیبانی نرم‌افزاری و آموزش کارشناسان و دانشجویان معرفی‌شده از سوی دانشگاه شده است. 

وی در ادامه به تعهدات دانشگاه حکیم سبزواری نیز اشاره و عنوان کرد: بر مبنای تفاهمنامه این دانشگاه متعهد شده است که ضمن در اختیار قرار دادن مکان مناسب جهت نصب ایستگاه هواشناسی مطابق استانداردهای سازمان هواشناسی و نظر کارشناسان فنی هواشناسی استان، اقدامات دیگری نظیر تهیه بسترهای مورد نیاز، تامین امنیت و حفاظت فیزیکی ایستگاه، آماده‌سازی پلتفرم مورد نیاز ایستگاه و تامین اعتبار جهت تجهیز ایستگاه خودکار به سنجنده‌های پارامترهای هواشناسی را انجام دهد.

گفتنی است این تفاهمنامه در تاریخ سی‌ام مردادماه در هفت ماده میان محسن عراقی‌زاده، مدیرکل سازمان هواشناسی استان و علی‌اصغر مولوی، رئیس دانشگاه حکیم سبزواری به امضاء رسیده است.