شناسهٔ خبر: 71738 - سرویس هوایی

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد:

تکمیل پروژه بهسازی ترمینال های فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد مسافر ترمینال 2 معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از افتتاح چند پروژه بهسازی در فرودگاه مهرآباد با هدف افزایش ارتقای سطح سرویس به مسافران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، مصطفی صفائی گفت: در هفته دولت دو نوع پروژه سرمایه‌ای و جاری در فرودگاههای کشور افتتاح می‌شود. بخشی از پروژه‌های جاری که شامل بهسازی محیط فرودگاهی است در فرودگاه مهرآباد تهران به عنوان پرترددترین فرودگاه کشور اجرا شده است. بر این اساس بهسازی ترمینال یک و دو این فرودگاه از سال گذشته دستور کار قرار گرفته است.

به گفته صفایی بهسازی ترمینال یک و دو شامل تعمیرات مربوط به کف و سقف و فضای ترمینالی است.

وی تصریح کرد: دو پروژه دیگر برای مهرآباد در دستور کار است که مربوط به مقاوم‌سازی و آماده‌سازی ترمینال یک است و بعد از هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

صفائی با بیان اینکه ارتقای سطح خدمات فرودگاهی هدف مهم شرکت فرودگاهها است، ادامه داد: با استفاده از بهبود ظرفیت‌های موجود فرودگاهی در خصوص افزایش رضایتمندی مسافران و مراجعان تلاش می‌کنیم.

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: درهمین راستا در ۵ ماهه اخیر در فرودگاه مهرآباد بهسازی و نوسازی بیش از ۱۵۰۰صندلی ترمینالی، نصب تسمه نقاله‌های پذیرش بار مسافران در ترمینالهای ۴و۶ به متراژ بیش از ۲۰۰متر و افزایش و نصب بیش از ۶ دستگاه آبخوری در قسمت‌های مختلف ترمینالی به منظور دسترسی مسافران به آب نوشیدنی را اجرا کردیم.

وی ادامه داد: همچنین نصب بیش از ۳۰۰ صندلی راحتی برای مسافران و تکمیل تابلوهای راهنمای مسافران در ترمینال‌ها، ساماندهی و بروزرسانی چرخ‌های حمل بار مسافر به منظور دسترسی آسان مسافران به چرخ دستی نیز بخش دیگری از برنامه‌های اجرا شده در پرترددترین فرودگاه کشور است.

صفائی اضافه کرد: از پروژه‌های سرمایه‌گذاری که قرار است در ۹ فرودگاه کشور اجرایی شود؛ ترمینال ۸ هزارمتری فرودگاه اردبیل است که با اعتبار ۴۰ میلیارد ساخته و آماده بهره برداری است.همچنین در فرودگاه تبریز توسعه ترمینال و فضای اپرون اجرایی خواهد شد. ضمن اینکه ۷ میلیارد تومان برای بهسازی فرودگاه تبریز در سال جاری اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در این ۹ فرودگاه اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است که ۲۵ پروژه اجرایی در آن آماده افتتاح است؛ بخشی از آن با حضور وزیر راه و چند طرح بزرگتر نیز بعد از هفته دولت با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.