شناسهٔ خبر: 71748 - سرویس استان‌ها

بهره برداری از آسفالت راه روستایی در بخش آسارا شهرستان کرج در هفته دولت

رضایی همزمان با هفته دولت پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی مورود از توابع بخش آسارا شهرستان کرج با حضور مسئولان استانی و اهالی روستا به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز, مدیراین اداره کل در حاشیه مراسم افتتاح پروژه گفت: ۳۴ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان کرج همچنان خاکی است که برای آسفالت آن ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

تقی رضایی اظهار داشت: کرج حدود ۱۷۱ کیلومتر راه روستایی دارد که از این میزان، حدود ۳۴ کیلومتر خاکی و  شوسه است که برای آسفالت این ۳۴  کیلومتر حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که به مرور تامین می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: طبق توافقاتی با فرمانداری کرج مقرر شده تا آسفالت راه‌های روستایی در قالب پروژه‌هایی تعریف و اعتبار آن از اسناد خزانه تامین شود.

وی اشاره کرد: در حال حاضر برای انجام روکش آسفالت ۳۶ کیلومتر راه بالغ بر یک ۱۱ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده که امید است با تامین اعتبار مناسب تا دهه فجر به بهره برداری برسند.

رضایی در خصوص پروژه راه آسفالته روستای مورود که امروز به بهره برداری رسید، عنوان کرد: راه این روستا به طول ۵.۵ کیلومتر و عرض ۵.۵ متر آسفالت شده است که با اعتبار بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به اینکه ایمن سازی راه روستایی مورود نیز در آینده دنبال خواهد شد، گفت: همیشه چند برابر اعتبارات تخصیصی برای پروژه‌های راه اعتبار صرف کرده ایم، انتظار داریم که از منابع مالی استانی البرز برای انجام پروژه‌های راه تخصیص بیشتری صورت گیرد.