شناسهٔ خبر: 71765 - سرویس هوایی

افتتاح دو پروژه فرودگاهی در رشت

سیاوش امیرمکری امروز(۵ شهريور) در چهارمين روز هفته دولت دو پروژه فرودگاه رشت توسط رييس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوايی ايران به بهره برداری رسيد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری در حاشیه افتتاح این طرح ها در جمع خبرنگاران عنوان کرد: بسیار خوشحالم که در هفته دولت توانسته ایم شاهد افتتاح دو پروژه مهم در فرودگاه رشت باشیم.

رییس هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به افتتاح پروژه نصب سیستم روشنایی هدایت پرواز فرودگاه به ارزش یک میلیون یورو (بیش از ۱۰ میلیارد ریال) عنوان کرد: این سیستم در چهار فرودگاه کشور نصب شده و به امر هدایت پرواز در شرایط مه آلودگی و کاهش ابطال پروازها کمک می کند.

وی افزود: طرح دیگر توسعه محوطه سازی فرودگاه رشت به مساحت ۱۷ هزار مترمربع و نیز افتتاح سیستم مخزن ۵۰۰ مترمکعبی به همراه سیستم پمپاژ آب است که در آبیاری و ایمنی زمینی تاثیر زیادی دارد.

امیرمکری با اشاره به برنامه ریزی برای تملک ۱۶۰ هکتار اراضی پیرامونی فرودگاه رشت برای توسعه آتی آن، گفت: تاکنون برای تملک ۱۰ هکتار از این اراضی تامین بودجه شده که در مرحله تنظیم اسناد قرار دارد.