شناسهٔ خبر: 71768 - سرویس استان‌ها

به دستور رئیس جمهوری؛

عملیات اجرایی طرح اقدام ملی تولید ۷ هزار واحد مسکونی در هرمزگان آغاز شد

افتتاح مسکن در بندرعباس همزمان با چهارمین روز هفته دولت عملیات اجرایی بیش از ۷هزار واحد مسکونی با حضور ویدئوکنفرانسی و دستور رئیس جمهوری در مناطق مختلف هرمزگان آغاز شد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان ، در مراسم آغاز این پروژه سید محمد پژمان مدیرعامل شرکت بازآفرین شهری ابراز داشت: در کشور ۴۰۰هزار واحد در قالب اقدام ملی طرح مسکن امید ساخته خواهد شد که هم از افزایش قیمت مسکن جلوگیری خواهد کرد و هم قیمت تمام شده مسکن را کاهش خواهد داد.

وی اظهار امیدواری کرد:۴۰۰هزار واحد مسکونی در کشور و بیش از ۷هزار واحد در هرمزگان ظرف مدت دو سال تکمیل و عرضه شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اضافه کرد: یک سوم اقتصاد ایران در بخش مسکن است که تمام ملزومات آن در داخل کشور وجود دارد و طرح مسکن امید می تواند سایر بخش های اقتصادی را نیز فعال کرده و اشتغال مناسبی نیز ایجاد کند.

پژمان ادامه داد: بالغ بر ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در بخش مسکن مهر نیز هنوز به اتمام نرسیده است و تاکید وزیر راه و شهرسازی این است که این مسکن‌ مهر در سال جاری به اتمام برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: درخواست دارم که تمامی دستگاه‌ها اجرایی استان، مددکار همکاران بنده در هرمزگان باشند تا بتوانیم شاهد این باشیم که سال آینده این واحدها افتتاح شوند و دستخوش مرور زمان نباشند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان نیز در این مراسم اعتبار مورد نیاز برای ساخت حدود ۷هزار واحد مسکونی جدید در استان را ۱۹۴۶میلیارد تومان اعلام کرد که حدود ۱۵۰۰میلیارد تومان از این اعتبار از طریق مشارکت بخش خصوصی تامین می شود.

رضایی افزود: زمینه توسعه‌های بسیارمناسبی در حوزه راه و شهرسازی در استان هرمزگان فراهم شده است و حدود ۶۰۰ کیلومتر از کولیدور شمال به جنوب مهیا شده است.

وی گفت: ۹۷ درصد روستا‌هایی که بالای ۲۰ خانوار ساکن دارند و ۷۶ درصد روستا‌های بالای ۵۰ خانوار از نعمت راه برخوردار هستند و تنها مشکل ما روستا‌های کمتر از ۲۰ خانوار است که امیدوارم در سال‌های آینده این مشکل حل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: به صورت هفتگی موضوع بافت‌های فرسوده استان پیگیری می‌شود تا مشکلات شهروندان در این بافت‌ها برطرف شود.

رضایی گفت: بستر کار را برای سرمایه‌گذاران در حوزه بازآفرین شهری فراهم کرده‌ایم و امیدوارم تا پایان سال شاهد اقدامات خوبی باشیم.

او افزود: در طرح اقدام ملی تولید مسکن ۴۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز خواهد شد که سهم استان هرمزگان در مرحله نخست حدود هفت هزار واحد است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه هفت هزار واحد را در دو سال آینده تولید خواهیم کرد، گفت: ساخت سه هزار واحد در بافت فرسوده و سه هزار ۵۰۰ واحد در دیگر بافت‌های مد نظر قرار دارد همچنین ۳۰۰ واحد نیز در شهر جدیدعلوی ساخته خواهد شد.